Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015
Γέροντας Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης: Ιχνηλασία ζωής
«Εγνώρισάς
μοι οδούς ζωής· πληρώσεις με ευφροσύνης μετά του προσώπου σου…» (Ψαλμ. 15,11)
Ο
Γέροντας αρχιμανδρίτης Αιμιλιανός, κατά κόσμον Αλέξανδρος Βαφείδης,
Καθηγούμενος της καθ΄ ημάς Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας από το 1973 εως το 2000,
γεννήθηκε στην Νίκαια Πειραιώς το 1934 από ευσεβείς γονείς, η καταγωγή του όμως
εχει μικρασιατικές ρίζες.
+ ΓΕΡΩΝ ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗΣ
ΣΥΝΤΟΜΟ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
του
μακαριστού Γέροντα Ευσεβίου Γιαννακάκη
Ο
π. Ευσέβιος κατά κόσμον Αντώνιος Γιαννακάκης γεννήθηκε το 1910 στο Γεωργίτσι
της Σπάρτης και ήταν το έκτο από τα οκτώ παιδιά της οικογένειας του Ηλία και
της Χριστούλας Γιαννακάκη. Άνθρωποι πιστοί και πολύ ευλαβείς ανέθρεψαν τα παιδιά
τους εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου.
Γέροντας Πέτρος ο Αγιορείτης
ΓΕΡΟΝΤΑΣ
ΠΕΤΡΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ*
Γέροντας
Πέτρος καταγότον από τη Λήμνο, ζούσε στο σπήλαιο του οσίου Πέτρου του Αθωνίτου,
του οποίου το όνομα έφερε και τον θαυμαστό βίο προσπαθούσε, κατά το δυνατόν, να
μιμηθή. Διακρινόταν για την άσκητικότητα, την απλότητα και την ευλάβεια του.
Σπάνια έβγαινε από το κελλί του, μάζευε τσάϊ του βουνού, έφτιαχνε κομποσχοίνια,
πήγαινε στα μοναστήρια, τα έδινε και λάβαινε τρόφιμα.
Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος για την αγία Μαρία Μαγδαληνή
Στο παλαιοδιαθητικό ποίημα του βιβλίου
των Παροιμιών με τίτλο “Η ἀνδρεία γυναίκα” (Πρμ 29,10-31) και στο ερώτημα “Γυναίκα ανδρεία ποιός
θ᾿ ανακαλύψει; Αυτή
είναι πολυτιμότερη κι απ᾿ τά
πολύτιμα πετράδια” είναι σαν να δίνει απάντηση ο άγιος
Ιωάννης ο Χρυσόστομος όταν χαρακτηρίζει την αγία Μαρία τη Μαγδαληνή
«σπουδαιοτάτη», «τέτραθλος καὶ ἀνδρεία γυνή» (Ι. Χρυσοστόμου λόγος 40).
Ἡ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας περί τοῦ Διαβόλου
πατρός
Αγαθαγγέλου Κ. Χαραμαντίδη
Κατά
την βιβλιοπατερική παράδοση ο διάβολος δεν είναι προσωποποίηση των παθών, αλλά
πρόσωπο που δημιουργήθηκε από το Θεό ως άγγελος και όταν έχασε την κοινωνία
μαζί του έγινε σκοτεινό πνεύμα, διάβολος. Ο διάβολος, ως πρόσωπο, έχει
αυτεξούσιο, δηλ. ελευθερία, την οποία δεν παραβιάζει, ούτε καταργεί ο Θεός.
Σχέση πίστεως και αναζήτησης σημείων (Χρυσόστομος)
Απόσπασμα
από την ΚΔ’ (24) ομιλία του αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου από το Ευαγγέλιο του
Ιωάννη, ΕΠΕ 13, σελ. 373-377. Ο ιερός Χρυσόστομος εξετάζει το θέμα της πίστης
και της αναζήτησης σημείων, βάζοντας τα πράγματα στην θέση τους. Να σημειώσουμε
εδώ, ότι ο ιερός Πατέρας δεν αναφέρεται γενικά στα σημεία, αλλά στην αναζήτηση
αυτών προκειμένου να πιστέψει κάποιος.
Αγία Γραφή – Σωστός και λάθος τρόπος ερμηνείας
Ένα
πρόβλημα που εμφανίζεται συχνά στο διάλογο με ετεροδόξους είναι το θέμα
ερμηνείας της Αγίας Γραφής. Είναι γεγονός ότι πολλές χριστιανικές ομολογίες και
ακόμα περισσότερες αιρέσεις ισχυρίζονται ότι στηρίζουν τα δόγματά τους στην
Αγία Γραφή, κάτι που με τη σειρά του δημιουργεί ερωτήματα για το κατά πόσον η
Αγία Γραφή επαρκεί για να διαπιστώσει κανείς ποια είναι η αλήθεια. Αλλά ας
δούμε το θέμα αναλυτικά:
Σχετίζεται ο Νεοπαγανισμός με τον Νεοσατανισμό;
του κ.
Λάμπρου Σκόντζου, Θεολόγου-Καθηγητού.
Ο
σύγχρονος κόσμος βρίσκεται κυριολεκτικά βουτηγμένος σε μία απίστευτη κατάσταση
πνευματικής κατάπτωσης. Η πνευματικότητα του σημερινού ανθρώπου είναι συνώνυμη
με τον αποκρυφισμό και ολόκληρο το φάσμα του νοσηρού μυστικισμού, ο οποίος
εκφράζεται με πληθώρα συγκεκριμένων ρευμάτων και ομάδων. Η πηγή του
αποκρυφισμού είναι κοινή και οι ποικίλες ομάδες, συγκοινωνούντα δοχεία, τα
οποία δέχονται και παρέχουν αποκρυφιστικό υλικό.
Ο ονειροκρίτης (Από το βιβλίο: «Πλάνες και η Αλήθεια» του Μητρ. Ηλείας Γερμανού)
Τα
όνειρα στη ζωή των ανθρώπων είναι μια πραγματικότητα, που κανείς δεν μπορεί να
την αρνηθεί. Ο μηχανισμός όμως της δημιουργίας τους καί η σημασία που έχουν,
πολύ συζητούνται ακόμη καί από τους ειδικούς. Μόνο σ” ένα σημείο όλοι
συμφωνούν, στο ότι δεν πρέπει να εξηγούνται με οδηγό το γνωστό ονειροκρίτη…
Η πλάνη της αστρολογίας (Μ. Βασίλειος)
Ώστε,
αν είναι αδύνατον να επιτύχει κανείς με ακρίβεια την ώρα, και αν η παραμικρή
μεταβολή μας κάνει να πέσωμεν εντελώς έξω από τον στόχο, είναι καταγέλαστοι και
αυτοί που ασχολούνται με την ανύπαρκτον αυτήν τέχνη (του αστρολόγου), και όσοι
πιστεύουν ανοήτως ότι αυτοί έχουν την δύναμη να γνωρίζουν την τύχην των.
Η αγάπη «ου ζητεί τα εαυτής»
Κανείς
δεν μπορεί να φτάσει σ” αυτά τα μέτρα της αγάπης, ΑΝ δε ζήσει κρυφά, μέσα του,
την ελπίδα του Θεού. Και δεν μπορούν να αγαπήσουν αληθινά τους ανθρώπους όσοι
δίνουν την καρδιά τους σ” αυτό τον εφήμερο κόσμο. Όταν ένας άνθρωπος αποκτήσει
την αληθινή αγάπη, τον ίδιο το Θεό ντύνεται μαζί με αυτήν.
Αντιμετώπιση της δοκιμασίας (Γέροντας Θεόφιλος Παραϊάν)
Η
Εκκλησία επιθυμεί όλοι οι άνθρωποι να ζουν ειρηνικά, να είναι υγιείς και να
μακροημερεύουν. Αυτή δεν ενθαρρύνει τη δοκιμασία, αλλά μας διδάσκει να την
υπομένουμε, να αποδεχόμαστε το δικό μας κομμάτι της δοκιμασίας και να το
δεχόμαστε για το καλό μας. Να μην επιθυμούμε τη δοκιμασία, αλλά να την
αποδεχόμαστε ,όταν έρχεται. Μερικοί απαλλάσσονται ,άλλοι μπορούν να την
αποδεχτούν εύκολα, ενώ για άλλους είναι αληθινό βασανιστήριο.
Γέροντος Πορφυρίου : Μέσα μας υπάρχει ένα μέρος της ψυχής που λέγεται «ηθικολόγος»
Τα
αποσπάσματα είναι από το βιβλίο: «Βίος και Λόγοι», Γέροντος Πορφυρίου
Καυσοκαλυβίτου, έκδ. Ι. Μονής Χρυσοπηγής, Χανιά, 2005 και αποτελούν
απομαγνητοφωνημένα λόγια του Γέροντα από αυθόρμητες καθημερινές συνομιλίες του
με πνευματικά του παιδιά)
«Όποιος
αγαπάει λίγο, δίνει λίγο όποιος
αγαπάει περισσότερο δίνει περισσότερο κι
όποιος αγαπάει πάρα πολύ τι έχει αντάξιο να δώσει;
Δίνει
τον εαυτό του…»
ΓΕΡΩΝ ΙΕΡΟΘΕΟΣ Ο ΜΟΝΑΧΟΣ
Άγνωστος
Άγιος ερημίτης
Ό
Γέροντας της Καλύβας του αγίου Ακάκιου του νέου, Ιερόθεος Μοναχός, μας
διηγήθηκε, ότι μεταξύ της Μονής Μεγίστης Λαύρας και της Σκήτης των Καύσο
καλυβιών, στην περιφέρεια αυτή, ασκήτευε ένας ερημίτης, γνωστός με το όνομα
Πανάρετος, ό όποιος μια μέρα, μετά από την καθιερωμένη προσευχή και τον κανόνα
του, του ήρθε ή ιδέα να φτιάξει, μπροστά στη σπηλιά του, ένα μικρό κηπάκι, για
να έχει σωματική άσκηση και απασχόληση και λίγη παράκληση από τα κηπευτικά πού
θα καλλιεργούσε.
ΓΕΡΩΝ ΤΥΧΩΝ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Ο ερημίτης
παπά-Τύχων.
Ο παπα-Τύχων, κατά κόσμον Τιμόθεος Γκολεγκώφ
του Παύλου και της Ελένης γεννήθηκε το έτος 1884 στη Νόβα Μιχαλόσκα της Ρωσίας.
Από μικρός αισθάνθηκε τη μοναχική κλήση. Μέχρι να ενηλικιωθεί γύρισε ως
προσκυνητής πολλά ρωσικά Μοναστήρια. Κατόπιν πήγε, προσκύνησε τους Αγίους
Τόπους και εν συνεχεία ήρθε στο Άγιον Όρος όπου εκάρη μοναχός στο Κελλί του
Αγίου Νικολάου Μπουραζέρη με το όνομα Τύχων.
Ο μακάριος Γέρων Αμβρόσιος ο Αγιορείτης
Αρχιμ.
Εφραίμ, Καθηγουμένου Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, Αγίου Όρους
Ο Ιερομόναχος
Αμβρόσιος
(κατά κόσμον Σπυρίδων Λάζαρης) εκοιμήθη στις 2 Δεκεμβρίου 2006 (ν.ημ.), σε
ηλικία 92 ετών. Υπήρξε πνευματικός της Ιεράς Μονής Παναγίας Γαυριώτισσας Δαδίου
και χιλιάδων χριστιανών από όλα τα μέρη της Ελλάδος. Ο π. Αμβρόσιος ήταν πηγή
της Αγιορειτικής ευωδίας του Χριστού στον κόσμο και αποτελεί μία από τις άγιες
σύγχρονες μορφές που στόλισαν της Εκκλησία. Είναι και αυτός καρπός της
σαρκώσεως του Χριστού. Η Εκκλησία ανά τους αιώνες είναι εργοστάσιο παραγωγής
αγίων, και μέχρι σήμερα συνεχίζει να δίνει το εμπόρευμά της.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)