Σάββατο 7 Ιουνίου 2014

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ....



Ἀπάντηση σέ ἐπιχείρημα παραχαρακτῶν τῶν γεγονότων τῶν παθῶν τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΠΑΡΑΧΑΡΑΚΤΩΝ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΘΩΝ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ   ΧΡΗΣΤΟΣ
        Στὸ παρὸν ἄρθρο θὰ ἀσχοληθοῦμε μὲ ἕνα ἐπιχείρημα ποὺ ἐκτοξεύει μερίδα αἱρετικῶν ἐνάντια στὴν Ὀρθόδοξη διδασκαλία ἀναφορικὰ μὲ τὴν Σταύρωση καὶ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Σύμφωνα μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς Σταυρώθηκε ἡμέρα Παρασκευὴ καὶ Ἀναστήθηκε τὴν πρώτη ἡμέρα τῆς ἑβδομάδος, τὴν Κυριακὴ δηλαδή. Αὐτὸς εἶναι καὶ ὁ λόγος ποὺ οἱ Χριστιανοὶ τιμοῦμε  ἰδιαιτέρως τὴν πρώτη ἡμέρα τῆς ἑβδομάδος καὶ τὴν ὀνομάζουμε ΚΥΡΙΑΚΗ = ἡμέρα τοῦ Κυρίου. Εἶναι ἡ ἡμέρα τῆς Ἀνάστασης τοῦ Κυρίου μας.
Ὑπάρχουν ὅμως αἱρετικοὶ Ἰουδαΐζοντες – Σαββατιστές, οἱ ὁποῖοι ἔχουν ἐνσκήψει ὡς λύκοι καὶ στὴν χώρα μας καὶ προσπαθοῦν νὰ ἀκυρώσουν τὴν ἰδιαίτερη τιμὴ πρὸς τὴν Κυριακή, προπαγανδίζοντας τὴν τιμὴ πρὸς τὸ Σάββατο τῶν Ἰουδαίων ! Στὰ πλαίσια αὐτῆς τῆς τακτικῆς ἔχουν ἀναπτύξει μία ὁλόκληρη ψευδοδιδασκαλία σχετικὰ μὲ τὴν ὑποτιθέμενη ἀνάσταση τοῦ Ἰησοῦ τὴν ἡμέρα τοῦ Σαββάτου καὶ ὄχι τὴν Κυριακή !!! Προσπαθοῦν μὲ διάφορα σοφίσματα νὰ πείσουν τοὺς ἁπλοϊκοὺς ἀνθρώπους ὅτι δῆθεν ὁ Ἰησοῦς ἀναστήθηκε Σάββατο καὶ ὄχι Κυριακὴ ὅπως διδάσκει ἡ Ἐκκλησία μας. Ὁ λόγος ποὺ τὸ κάνουν αὐτὸ εἶναι γιατί θέλουν νὰ ἀφαιρέσουν τὴν ἰδιαίτερη τιμὴ πρὸς τὴν Κυριακὴ καὶ νὰ τὴν μεταθέσουν στὸ Σάββατο. Ἔτσι λοιπὸν διδάσκουν ὅτι ὁ Ἰησοῦς δὲν σταυρώθηκε  Παρασκευὴ ἀλλὰ Τετάρτη καὶ ἀναστήθηκε Σαββάτο ἀπόγευμα λίγο πρὶν τὴν δύση τοῦ Ἡλίου καὶ ὄχι τὴν Κυριακή !!!
Σὲ αὐτοὺς τοὺς αἱρετικοὺς ποὺ διαδίδουν αὐτὲς τὶς κακοδοξίες εἴχαμε ἀπαντήσει ἀναλυτικὰ μὲ ἄλλες μελέτες μας.
Στὴν παροῦσα μελέτη θὰ ἀσχοληθοῦμε μὲ ἕνα μόνο σοφιστικὸ ἐπιχείρημα ποὺ  ἐπικαλοῦνται οἱ αἱρετικοὶ αὐτοί.
ΤΟ ΨΕΥΔΟΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ
Στὴν προσπάθειά τους οἱ αἱρετικοὶ νὰ πολεμήσουν τὴν  Παρασκευὴ ὡς ἡμέρα σταύρωσης καὶ  ἐπειδὴ γνωρίζουν ὅτι τὰ ἐπιχειρήματά τους γιὰ σταύρωση ἡμέρα Τετάρτη δὲν εἶναι ἰσχυρὰ ἀλλὰ ἀναιροῦνται εὔκολα, ἐπικεντρώνουν τὶς προσπάθειές τους στὸ νὰ πολεμήσουν τὴν ἡμέρα τῆς Παρασκευῆς. Προσπαθοῦν νὰ ἀποδείξουν δῆθεν μέσα ἀπὸ τὴν Ἁγία Γραφὴ ὅτι δὲν εἶναι δυνατὸν ἡ Σταύρωση νὰ ἔγινε ἡμέρα Παρασκευὴ παραμονὴ ἑβδομαδιαίου Σαββάτου! Προϊὸν αὐτῆς τῆς τακτικῆς εἶναι καὶ τὸ παρακάτω ψευδοεπιχείρημα τὸ ὁποῖο θὰ ἀποδειχθεῖ ὅτι γυρνᾶ μπούμερανγκ στὰ κεφάλια τῶν κακοδόξων ! Τὸ ἐν λόγω ψευδοεπιχείρημα ἦλθε εἰς γνῶσιν μας ἀπὸ βίντεο – κήρυγμα,  ξένου αἱρετικοῦ προπαγανδιστῆ τῆς «σταύρωσης  ἡμέρα Τετάρτη», ποὺ κυκλοφορεῖ στὸ διαδίκτυο.
«Ὁ οὖν ᾿Ιησοῦς πρὸ ἓξ ἡμερῶν τοῦ πάσχα ἦλθεν εἰς Βηθανίαν, ὅπου ἦν Λάζαρος ὁ τεθνηκώς, ὃν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν» Ιωάννης 12:1
Ἀπὸ αὐτὸ τὸ ἐδάφιο ξεκινᾶ ἡ σοφιστικὴ τακτικὴ τῶν αἱρετικῶν. Τί μᾶς λέγει τὸ ἐδάφιο αὐτὸ ; Αὐτὸ τὸ ἐδάφιο μᾶς λέγει ὅτι ὁ Ἰησοῦς  6 ἡμέρες πρὶν τὸ Πάσχα ἦλθε στὴν Βηθανία. Από πού ήλθε ; ΠΟΥ ήταν ο Ιησούς πριν έλθει στην Βηθανία ;
« Ἰησοῦς οὖν οὐκέτι παρρησίᾳ περιεπάτει ἐν τοῖς Ἰουδαίοις, ἀλλὰ ἀπῆλθεν ἐκεῖθεν εἰς τὴν χώραν ἐγγὺς τῆς ἐρήμου, εἰς Ἐφραὶμ λεγομένην πόλιν, κἀκεῖ διέτριβε μετὰ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ» Ιωάννης 11:54
Δηλαδὴ ὁ Ἰησοῦς ἦλθε στὴν Βηθανία ἀπὸ τὴν πόλη Ἐφραὶμ 6 ἡμέρες πρὶν τὸ Πάσχα.
« ἐν τῷ πρώτῳ μηνὶ ἐν τῇ τεσσαρεσκαιδεκάτῃ ἡμέρᾳ τοῦ μηνός, ἀνὰ μέσον τῶν ἑσπερινῶν πάσχα τῷ Κυρίῳ» Λευϊτικό 23:5
Ὁ Ἰησοῦς  σταυρώθηκε τὴν 14η του μηνὸς Νισάν. Ἀφοῦ λοιπὸν τὴν 14η ημέρα τοῦ μηνὸς Νισᾶν σύμφωνα μὲ τὴν Γραφὴ ἔχουμε τὸ Πάσχα - Λευϊτικὸ 23:5,    αὐτὸ σημαίνει σύμφωνα μὲ τοὺς αἱρετικούς, ὅτι ὁ Ἰησοῦς 6 ἡμέρες πρὶν τὴν 14η Νισάν- ἡμέρα τῆς Σταύρωσης  πῆγε στὴν Βηθανία.
Καὶ ἐρωτοῦν μὲ ὑποκρισία οἱ αἱρετικοὶ : Τί ἡμέρα πῆγε ὁ Ἰησοῦς στὴν Βηθανία ἀπὸ τὴν πόλη Ἐφραὶμ ;
Καὶ ἀπαντοῦν μόνοι τους ὡς ἑξῆς : Ἂν ἡ ἡμέρα τῆς Σταύρωσης (14η Νισάν) ἦταν ἡμέρα Παρασκευή…..ὅπως λέτε οἱ Ὀρθόδοξοι….αὐτὸ σημαίνει ὅτι τὸ ταξίδι Ἐφραὶμ- Βηθανία τὸ ἔκανε ὁ Ἰησοῦς 6 ἡμέρες πρίν, δηλαδὴ ἡμέρα Σάββατο…..ὅπου ὅμως δὲν θὰ μποροῦσε νὰ τὸ κάνει διότι τὴν ἡμέρα τοῦ Σαββάτου ὁ Μωσαϊκὸς Νόμος ἀπαγορεύει τὴν διάνυση τέτοιας ἀποστάσεως !
«ἴδετε, ὁ γὰρ Κύριος ἔδωκεν ὑμῖν σάββατα τὴν ἡμέραν ταύτην· διὰ τοῦτο αὐτὸς ἔδωκεν ὑμῖν τῇ ἡμέρᾳ τῇ ἕκτῃ ἄρτους δύο ἡμερῶν· καθήσεσθε ἕκαστος εἰς τοὺς οἴκους ὑμῶν, μηδεὶς ἐκπορευέσθω ἐκ τοῦ τόπου αὐτοῦ τὴ ἡμέρα τὴ ἑβδόμη» Ἔξοδος 16:29
« προσεύχεσθε δὲ ἵνα μὴ γένηται ἡ φυγὴ ὑμῶν χειμῶνος μηδὲ σαββάτῳ» Ματθαίος 24:20
Γιατί νὰ μὴν γίνει ἡ φυγὴ ἡμέρα Σάββατο ; Γιατί τὸ Σάββατο δὲν μποροῦσε νὰ ἀπομακρυνθεῖ κανεὶς ἀπὸ τὸν τόπο του.  Πῶς λοιπὸν ὁ Ἰησοῦς ἡμέρα Σαββάτου, 6 ἡμέρες πρὶν ἀπὸ τὴν Σταύρωσή του, ποὺ ὑποτίθεται ἔγινε Παρασκευὴ 14η Νισάν, διένυσε τὴν ἀπόσταση αὐτὴ τὴν ὁποία ἀπαγορεύει ὁ Νόμος;;; Ὁ Ἰησοῦς σέβονταν τὸν Νόμο καὶ τὸν τηροῦσε – «Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον καταλῦσαι τὸν νόμον ἢ τοὺς προφήτας· οὐκ ἦλθον καταλῦσαι, ἀλλὰ πληρῶσαι» Ματθαίος 5:17.
Ἄρα, συμπεραίνουν οἱ αἱρετικοί, ἡ 14η Νισάν ὅπου ἔχουμε τὸ Πάσχα- « ἐν τῷ πρώτῳ μηνὶ ἐν τῇ τεσσαρεσκαιδεκάτῃ ἡμέρᾳ τοῦ μηνός, ἀνὰ μέσον τῶν ἑσπερινῶν πάσχα τῷ Κυρίῳ» Λευϊτικό 23:5, καὶ εἶναι ἡ ἡμέρα τῆς Σταύρωσης, δὲν μπορεῖ σὲ καμία περίπτωση νὰ ἦταν ἡμέρα Παρασκευὴ- δηλαδὴ ἡμέρα παραμονῆς ἑβδομαδιαίου Σαββάτου. Ἦταν «Παρασκευὴ» μὲ τὴν ἔννοια τῆς παραμονῆς εἰδικοῦ καὶ ὄχι ἑβδομαδιαίου Σαββάτου (15η Νισάν – ἀρχὴ ἑορτῆς Ἀζύμων / εἰδικὸ Σάββατο), στὴν πραγματικότητα ἡ 14η Νισάν ἐκείνου τοῦ ἔτους ἦταν ἡμέρα Τετάρτη !!!
Αὐτὸ εἶναι τὸ αἱρετικὸ ἐπιχείρημα ποὺ ἐπισείουν ἀναιδῶς ἐμπρὸς ἀπὸ τὰ πρόσωπα τῶν Ὀρθοδόξων οἱ παραχαράκτες τῆς Γραφῆς. Μὲ τέτοια κόλπα προσπαθοῦν νὰ πλανήσουν ἂν εἶναι δυνατὸν καὶ τοὺς ἐκλεκτούς. Προσπαθοῦν νὰ συσκοτίσουν τὰ νοήματα τῆς Βίβλου καὶ νὰ τὰ παρουσιάσουν ὅπως ἡ παχυλή τους ἄγνοια καὶ τὸ ἀντιχριστιανικό τους δόγμα τοὺς ὑπαγορεύει. Ὅπως τοὺς ὑπαγορεύει ὁ διδάσκαλος ὅλων τῶν αἱρετικῶν ὅλων τῶν αἰώνων….ὁ Διάβολος ! Ὅταν  ὁ Σατανᾶς πείραζε στὴν ἔρημο τὸν Ἰησοῦ, τὴν Βίβλο χρησιμοποίησε ἀνάμεσα στὰ κόλπα του ! Ἔτσι καὶ οἱ μαθητὲς τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως ἀκολουθοῦν τὴν  ἴδια τακτικὴ .
ΑΝΑΣΚΕΥΗ  ΤΟΥ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ  ΨΕΥΔΟΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ
        Πρὶν προχωρήσουμε στὴν ἀνασκευὴ τοῦ ἐπιχειρήματος τῶν αἱρετικῶν θὰ σημειώσουμε ὁρισμένα δεδομένα τὰ ὁποῖα δεχόμαστε καὶ ἐμεῖς καὶ αὐτοὶ :
Ὁ Ἰησοῦς Σταυρώθηκε τὴν 14η του μηνὸς Νισάν.
Ἡ 14η Νισάν εἶναι «Παρασκευὴ»   Εἰδικοῦ Σαββάτου καὶ κάθε ἔτος πέφτει ἄλλη  ἡμέρα διότι τὰ εἰδικὰ Σάββατα δὲν πέφτουν ἀπαραιτήτως ἡμέρα Σάββατο.


Τὸ εἰδικὸ αὐτὸ Σάββατο εἶναι ἡ 15η Νισάν – ἀρχὴ ἑορτῆς τῶν Ἀζύμων.
Τὸ σημεῖο στὸ ὁποῖο διαφωνοῦμε ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι μὲ τοὺς αἱρετικοὺς εἶναι τὸ ἑξῆς :
Ἐμεῖς πιστεύουμε ὅτι τὸ ἔτος ποὺ ἔγινε ἡ Σταύρωση τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, τὸ Εἰδικὸ Σάββατο τῆς 15ης Νισάν (ποὺ ἀκολουθοῦσε τὴν ἡμέρα τῆς Σταύρωσης), συνέπεσε μὲ τὸ ἑβδομαδιαῖο Σάββατο. Ἦταν δηλαδὴ Διπλὸ Σάββατο.
Οἱ αἱρετικοὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη πιστεύουν ὅτι τὸ Εἰδικὸ Σάββατο τῆς 15ης Νισᾶν (ποὺ ἀκολουθοῦσε τὴν ἡμέρα τῆς Σταύρωσης) ἔπεσε ἐκεῖνο τὸ ἔτος ἡμέρα Πέμπτη. Ἄρα ὁ Ἰησοῦς Σταυρώθηκε Τετάρτη.
Η ΛΑΘΟΣ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ
        Οι αἱρετικοὶ μετροῦν τὶς «6 ἡμέρες πρὶν τὸ Πάσχα» τοῦ ἐδαφίου Ἰωάννης 12:1 διαφορετικὰ ἀπὸ ἐμᾶς τοὺς Ὀρθοδόξους. Καὶ τὸ κάνουν αὐτὸ γιὰ νὰ δημιουργήσουν τὴν ἐντύπωση ὅτι δῆθεν ἡ διδασκαλία γιὰ Σταύρωση ἡμέρα Παρασκευὴ εἶναι ἄκυρη διότι  ἔχει σὰν συνέπεια νὰ παρουσιάζει τὸν Ἰησοῦ νὰ παραβιάζει τὸν Νόμο διανύοντας ἀπαγορευμέ-νη ἀπόσταση τὴν ἡμέρα τοῦ Σαββάτου ἐρχόμενος στὴν Βηθανία ! Τὸ θέμα ὅμως εἶναι ὅτι οἱ αἱρετικοὶ δὲν μετροῦν τὶς ἡμέρες διαφορετικὰ ἀπὸ τοὺς Ὀρθοδόξους ἀλλὰ διαφορετικὰ καὶ ἀπὸ τὸν Εὐαγγελιστὴ Ἰωάννη !!!
« ἦν δὲ παρασκευὴ τοῦ πάσχα, ὥρα δὲ ὡσεὶ ἕκτη· καὶ λέγει τοῖς ᾿Ιουδαίοις· ἴδε ὁ βασιλεὺς ὑμῶν.  οἱ δὲ ἐκραύγασαν· ἆρον ἆρον, σταύρωσον αὐτόν. λέγει αὐτοῖς ὁ Πιλᾶτος· τὸν βασιλέα ὑμῶν σταυρώσω; ἀπεκρίθησαν οἱ ἀρχιερεῖς· οὐκ ἔχομεν βασιλέα εἰ μὴ Καίσαρα.  τότε οὖν παρέδωκεν αὐτὸν αὐτοῖς ἵνα σταυρωθῇ» Ἰωάννης 19: 14-16.
Ὁ Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ὀνομάζει τὴν ἡμέρα τῆς Σταύρωσης (14η Νισάν) ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ τοῦ Πάσχα = ἡμέρα ἑτοιμασίας τοῦ Πάσχα - Παραμονὴ τοῦ Πάσχα.
Δηλαδὴ σύμφωνα μὲ τὸ Ἰωάννη ἡ ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ ΠΡΙΝ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ἦταν   ἡ 14η Νισάν καὶ ὄχι ἡ 13η Νισάν ὅπως νομίζουν οἱ αἱρετικοὶ ! Αὐτὸ σημαίνει ὅτι ἡ 6η ημέρα πρὶν τὸ Πάσχα ποὺ ἀναφέρει ὁ ἴδιος Εὐαγγελιστὴς δὲν ἦταν Σάββατο ( ἂν ἡ 14η Νισάν εἶναι Παρασκευὴ ὅπως διδάσκει ἡ Ὀρθδοξία) καὶ ἄρα οὐδὲν ἄτοπον ἔπραξε ὁ Ἰησοῦς καὶ οὐδεμία παραβίαση τοῦ Νόμου εἴχαμε κατὰ τὴν διάνυση τῆς ἀπόστασης Ἐφραὶμ -  Βηθανία !
Κάποιος θὰ μποροῦσε νὰ ἐρωτήσει : Γιατί ἡ 14η Νισάν  ὀνομάζεται ἀπὸ τὴν Παλαιὰ Διαθήκη ὡς «Πάσχα» - « Καὶ ἐν τῷ μηνὶ τῷ πρώτῳ τεσσαρεσκαιδεκάτῃ ἡμέρᾳ τοῦ μηνὸς πάσχα Κυρίῳ» Ἀριθμοὶ 28 :16 καὶ ἀπὸ τὸν Εὐαγγελιστὴ Ἰωάννη ὡς  «Παρασκευή τοῦ Πάσχα» - « ἦν δὲ παρασκευὴ τοῦ πάσχα, ὥρα δὲ ὡσεὶ ἕκτη·» Ιωάννης 19: 14 ;;; Ἀντιφάσκει ἡ γραφὴ ; Τελικὰ ἡ 14η Νισάν εἶναι ΠΑΣΧΑ ἢ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ = παραμονὴ τοῦ Πάσχα;;;
Ἀπαντοῦμε :
Ἐπειδὴ ὁ Πασχάλιος Ἀμνὸς ποὺ σφάζονταν τὴν 14η ἡμέρα (Ἡμέρα τοῦ Πάσχα) τὸν ἔτρωγαν τὴν ἀμέσως ἑπόμενη ἡμέρα 15η – πρώτη ἡμέρα ἀπὸ τὶς ἑπτὰ ἡμέρες ἑορτῆς καὶ  βρώσεως τῶν Ἀζύμων- οἱ δύο ἑορτές, (Πάσχα- Ἄζυμα), ἔγιναν ΜΙΑ ἑορτὴ ! Δηλαδὴ τὸ διάστημα τῶν 8 ἡμερῶν (14-21 τοῦ Πρώτου μηνὸς) θεωρήθηκε μία ἑνιαία ἑορταστικὴ περίοδος ποὺ ὀνομαζόνταν ΠΑΣΧΑ ἢ ΑΖΥΜΑ.
« Τῇ δὲ πρώτῃ τῶν ἀζύμων προσῆλθον οἱ μαθηταὶ τῷ ᾿Ιησοῦ λέγοντες αὐτῷ· ποῦ θέλεις ἑτοιμάσωμέν σοι φαγεῖν τὸ πάσχα;» Ματθαίος 26:17
« Καὶ τῇ πρώτῃ ἡμέρᾳ τῶν ἀζύμων, ὅτε τὸ πάσχα ἔθυον, λέγουσιν αὐτῷ οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ· ποῦ θέλεις ἀπελθόντες ἑτοιμάσωμεν ἵνα φάγῃς τὸ πάσχα;» Μάρκος 14:12
«Ἠγγιζε δὲ ἡ ἑορτὴ τῶν ἀζύμων ἡ λεγομένη πάσχα» Λουκάς 22:1
«Ἦλθε δὲ ἡ ἡμέρα τῶν ἀζύμων, ἐν ᾗ ἔδει θύεσθαι τὸ πάσχα» Λουκάς 22:7
Ὅπως βλέπουμε ὡς  «πρώτη ἡμέρα τῶν ἀζύμων» καὶ «ἡμέρα τῶν ἀζύμων» ὀνομάζεται ἡ ἡμέρα κατὰ τὴν ὁποία «τὸ πάσχα ἔθυον». Τὸ Πάσχα ὅμως ἐθύετο τὴν 14η ἡμέρα «πρὸς ἑσπέραν» καὶ ὄχι τὴν 15η ἡμέρα. Δηλαδὴ ἡ φράση «πρώτη ἡμέρα τῶν ἀζύμων, ὄτε τὸ πάσχα ἔθυον» ἀναφέρεται ὄχι στὴν πρώτη ἡμέρα βρώσης τῶν Ἀζύμων (15η τοῦ μηνὸς Νισᾶν) ἀλλὰ στὴν πρώτη ἡμέρα τῆς ἑνιαίας ἑορταστικῆς περιόδου τοῦ Πάσχα καὶ τῶν Ἀζύμων, δηλαδὴ στὴν 14η  ἡμέρα τοῦ μηνὸς  Νισᾶν πρὸς τὸ ἑσπέρας τῆς ὁποίας «τὸ πάσχα ἔθυον»! Αὐτὸ εἶναι τὸ κρίσιμο σημεῖο τῆς παρερμηνείας τῶν αἱρετικῶν. Ὁ λόγος ἐπαναλαμβάνω, ποὺ οἱ δύο ἑορτὲς (Πάσχα- Ἄζυμα),  θεωροῦνταν τὴν ἐποχὴ τοῦ Χριστοῦ ὡς ἑνιαία ἑορτή, εἶναι τὸ ὅτι τὴν ἡμέρα τοῦ Πάσχα (14η Νισᾶν), ἐθύετο ὁ Πασχάλιος Ἀμνός, ΠΡΙΝ τὴν Δύση τοῦ Ἡλίου καὶ τὴν ΝΥΧΤΑ ποὺ ἀκολουθοῦσε τὴν Δύση, δηλαδὴ στὴν ἀρχὴ τῆς 15ης Νισᾶν ἔτρωγαν τὸν Ἀμνὸ μαζὶ μὲ Ἄζυμα. Ὅπως λοιπὸν ἡ 14η Νισάν ὀνομάζονταν τὴν ἐποχὴ τοῦ Ἰησοῦ «Πρώτη τῶν Ἀζύμων» χωρὶς νὰ εἶναι ἡ 15η Νισάν ἔτσι καὶ ἡ 15η Νισάν ὀνομάζονταν «Πάσχα» χωρὶς νὰ εἶναι ἡ 14η Νισάν.
        Ὁ Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης λοιπόν, (καὶ ἡ Ὀρθοδοξία μαζί του), ὀνομάζει τὴν 14η Νισάν ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ τοῦ ΠΑΣΧΑ. Τὴν 14η Νισάν γινόνταν ἡ σφαγὴ καὶ ἡ προετοιμασία (παρασκευὴ) τοῦ Ἀμνοῦ ὁ ὁποῖος τρώγονταν στὴν ἀρχὴ τῆς 15ης Νισάν μαζὶ μὲ τὰ Ἄζυμα.



Τὸ ὅτι ὁ Ἰησοῦς πράγματι πέθανε τὴν 14η Νισάν παραμονὴ τοῦ Εἰδικοῦ Σαββάτου τῆς 15ης Νισάν ἀποδεικνύουν  τὰ ἑξῆς χωρία :
« Καὶ ἤδη ὀψίας γενομένης, ἐπεὶ ἦν παρασκευή, ὅ ἐστι προσάββατον,  ἐλθῶν  Ἰωσὴφ ὁ ἀπὸ  Ἀριμαθαίας, εὐσχήμων βουλευτής, ὃς καὶ αὐτὸς ἢν προσδεχόμενος τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, τολμήσας εἰσῆλθε πρὸς Πιλάτον καὶ ἠτήσατο τὸ σῶμα τοῦ  Ἰησοῦ» Μάρκος 15:42-43
« καὶ λαβὼν τὸ σῶμα ὁ ᾿Ιωσὴφ ἐνετύλιξεν αὐτὸ σινδόνι καθαρᾷ,  καὶ ἔθηκεν αὐτὸ ἐν τῷ καινῷ αὐτοῦ μνημείῳ ὃ ἐλατόμησεν ἐν τῇ πέτρᾳ, καὶ προσκυλίσας λίθον μέγαν τῇ θύρᾳ τοῦ μνημείου ἀπῆλθεν.  Ἦν δὲ ἐκεῖ Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ ἡ ἄλλη Μαρία, καθήμεναι ἀπέναντι τοῦ τάφου. Τῇ δὲ ἐπαύριον, ἥτις ἐστὶ μετὰ τὴν παρασκευήν, συνήχθησαν οἱ ἀρχιερεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι πρὸς Πιλᾶτον» Ματθαίος 27: 59-62
« οὗτος προσελθὼν τῷ Πιλάτῳ ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ ᾿Ιησοῦ,  καὶ καθελὼν αὐτὸ ἐνετύλιξε σινδόνι καὶ ἔθηκεν αὐτὸ ἐν μνήματι λαξευτῷ, οὗ οὐκ ἦν οὐδεὶς οὐδέπω κείμενος·  καὶ ἡμέρα ἦν παρασκευή, σάββατον ἐπέφωσκε» Λουκάς 23: 52-54
«ἦν δὲ παρασκευὴ τοῦ πάσχα, ὥρα δὲ ὡσεὶ ἕκτη· καὶ λέγει τοῖς ᾿Ιουδαίοις· ἴδε ὁ βασιλεὺς ὑμῶν.  οἱ δὲ ἐκραύγασαν· ἆρον ἆρον, σταύρωσον αὐτόν. λέγει αὐτοῖς ὁ Πιλᾶτος· τὸν βασιλέα ὑμῶν σταυρώσω; ἀπεκρίθησαν οἱ ἀρχιερεῖς· οὐκ ἔχομεν βασιλέα εἰ μὴ Καίσαρα.  τότε οὖν παρέδωκεν αὐτὸν αὐτοῖς ἵνα σταυρωθῇ» Ιωάννης 19: 14-16
« Οἱ οὖν ᾿Ιουδαῖοι, ἵνα μὴ μείνῃ ἐπὶ τοῦ σταυροῦ τὰ σώματα ἐν τῷ σαββάτῳ, ἐπεὶ παρασκευὴ ἦν· ἦν γὰρ μεγάλη ἡ ἡμέρα ἐκείνη τοῦ σαββάτου· ἠρώτησαν τὸν Πιλᾶτον ἵνα κατεαγῶσιν αὐτῶν τὰ σκέλη, καὶ ἀρθῶσιν» Ιωάννης 19:31.
Ο Ιησούς παραμονή Μεγάλου Σαββάτου (15η Νισάν) Σταυρώθηκε και πέθανε.
Δεν τελειώσαμε όμως εδώ με την ανασκευή του αιρετικού ψευδοεπιχειρήματος….σκοπός μας δεν είναι απλώς να δείξουμε τον λάθος τρόπο μέτρησης των «6 ημερών πριν το Πάσχα» εκ μέρους των κακοδόξων και τον τρόπο που εμείς οι Ορθόδοξοι μετράμε τις 6 αυτές ημέρες. Αυτό το κάναμε ήδη με τα ανωτέρω αναφερόμενα. Μέχρι τώρα δηλαδή εξηγήσαμε ότι η  1η ημέρα πριν το Πάσχα σύμφωνα με τον Ευαγγελιστή Ιωάννη είναι 14η Νισάν και όχι η 13η όπως απαιτεί η παρερμηνεία των αιρετικων:

Αν η 14η Νισάν είναι ημέρα Παρασκευή όπως λέγει η Ορθόδοξη Εκκλησία τότε έχουμε τα εξής :
Α) Αν ο τρόπος μέτρησης των Ορθοδόξων είναι σωστός τότε την έκτη ημέρα πριν το Πάσχα δεν είναι Σάββατο οπότε ο Ιησούς δεν παραβίασε τον Νόμο διανύοντας την απόσταση Εφραίμ- Βηθανία.
Β) Αν ο τρόπος μέτρησης των Αιρετικών  είναι ο σωστός τότε ο Ιησούς την έκτη ημέρα πριν το Πάσχα  παραβίασε τον Νόμο διανύοντας την απόσταση Εφραίμ – Βηθανία !
Τώρα όμως θα εξετάσουμε λεπτομερώς την Αιρετική διδασκαλία. Δηλαδή θα εξετάσουμε τι συνέπειες έχει η διδασκαλία των Αιρετικών για Σταύρωση ημέρα Τετάρτη και μέτρηση των ημερών σύμφωνα με τον τρόπο που οι πονηροί αιρετικοί προτιμούν….
ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΨΕΥΔΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ – ΤΟ ΨΕΥΔΟΕΠΙ-ΧΕΙΡΗΜΑ ΤΩΝ ΚΑΚΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙ-ΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΤΟΥΣ
Αν η 14η Νισάν είναι ημέρα ΤΕΤΑΡΤΗ όπως λέγουν οι Αιρετικοί και η 1η ημέρα πριν το Πάσχα είναι η 13η Νισάν τότε έχουμε τα εξής :

Σύμφωνα λοιπόν με το αιρετικό σενάριο ο Ιησούς διένυσε την απόσταση Εφραίμ – Βηθανία ημέρα Πέμπτη…..6 ημέρες πριν την Σταύρωσή του την Τετάρτη 14 Νισάν……Αυτή την αιρετική διδασκαλία όμως πρέπει να την δούμε  πιο προσεκτικά…
«Ο οὖν ᾿Ιησοῦς πρὸ ἓξ ἡμερῶν τοῦ πάσχα ἦλθεν εἰς Βηθανίαν, ὅπου ἦν Λάζαρος ὁ τεθνηκώς, ὃν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν» Ιωάννης 12:1
Σύμφωνα με τους κακοδόξους 6 ημέρες πριν το Πάσχα = ΠΕΜΠΤΗ ο Ιησούς έρχεται στην Βηθανία…κανένα πρόβλημα μέχρι εδώ.
« Τῇ ἐπαύριον ὄχλος πολὺς ὁ ἐλθὼν εἰς τὴν ἑορτήν, ἀκούσαντες ὅτι ἔρχεται ᾿Ιησοῦς εἰς ῾Ιεροσόλυμα,  ἔλαβον τὰ βαΐα τῶν φοινίκων καὶ ἐξῆλθον εἰς ὑπάντησιν αὐτῷ, καὶ ἔκραζον· ὡσαννά, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου, ὁ βασιλεὺς τοῦ ᾿Ισραήλ» Ιωάννης 12:12-13
Την ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ = ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ο Ιησούς εισέρχεται θριαμβευτικά στην Ιερουσαλήμ διανύοντας την απόσταση Βηθανία – Ιερουσαλήμ…κανένα πρόβλημα και εδώ…
« καὶ ἤγαγον τὸν πῶλον πρὸς τὸν ᾿Ιησοῦν καὶ ἐπέβαλον αὐτῷ τὰ ἱμάτια αὐτῶν, καὶ ἐκάθισεν ἐπ᾿ αὐτῷ.  πολλοὶ δὲ τὰ ἱμάτια αὐτῶν ἔστρωσαν εἰς τὴν ὁδόν, ἄλλοι δὲ στοιβάδας ἔκοπτον ἐκ τῶν δένδρων καὶ ἐστρώννυον εἰς τὴν ὁδόν.  καὶ οἱ προάγοντες καὶ οἱ ἀκολουθοῦντες ἔκραζον λέγοντες· ὡσαννά, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου. εὐλογημένη ἡ ἐρχομένη βασιλεία ἐν ὀνόματι Κυρίου τοῦ πατρός ἡμῶν Δαυΐδ· ὡσαννὰ ἐν τοῖς ὑψίστοις.  Καὶ εἰσῆλθεν εἰς ῾Ιεροσόλυμα ὁ ᾿Ιησοῦς καὶ εἰς τὸ ἱερόν· καὶ περιβλεψάμενος πάντα, ὀψίας ἤδη οὔσης τῆς ὥρας, ἐξῆλθεν εἰς Βηθανίαν μετὰ τῶν δώδεκα. Καὶ τῇ ἐπαύριον ἐξελθόντων αὐτῶν ἀπὸ Βηθανίας ἐπείνασε·  καὶ ἰδὼν συκῆν ἀπὸ μακρόθεν ἔχουσαν φύλλα, ἦλθεν εἰ ἄρα τι εὑρήσει ἐν αὐτῇ· καὶ ἐλθὼν ἐπ᾿ αὐτὴν οὐδὲν εὗρεν εἰ μὴ φύλλα· οὐ γὰρ ἦν καιρὸς σύκων.  καὶ ἀποκριθεὶς εἶπεν αὐτῇ· μηκέτι ἐκ σοῦ εἰς τὸν αἰῶνα μηδεὶς καρπὸν φάγοι. καὶ ἤκουον οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ. Καὶ ἔρχονται πάλιν εἰς ῾Ιεροσόλυμα· καὶ εἰσελθὼν ὁ ᾿Ιησοῦς εἰς τὸ ἱερὸν ἤρξατο ἐκβάλλειν τοὺς πωλοῦντας καὶ τοὺς ἀγοράζοντας ἐν τῷ ἱερῷ, καὶ τὰς τραπέζας τῶν κολλυβιστῶν καὶ τὰς καθέδρας τῶν πωλούντων τὰς περιστερὰς κατέστρεψε,  καὶ οὐκ ἤφιεν ἵνα τις διενέγκῃ σκεῦος διὰ τοῦ ἱεροῦ,  καὶ ἐδίδασκε λέγων αὐτοῖς· οὐ γέγραπται ὅτι ὁ οἶκός μου οἶκος προσευχῆς κληθήσεται πᾶσι τοῖς ἔθνεσιν; ὑμεῖς δὲ αὐτὸν ἐποιήσατε σπήλαιον λῃστῶν.  καὶ ἤκουσαν οἱ γραμματεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι καὶ οἱ ἀρχιερεῖς, καὶ ἐζήτουν πῶς αὐτὸν ἀπολέσωσιν· ἐφοβοῦντο γὰρ αὐτόν, ὅτι πᾶς ὁ ὄχλος ἐξεπλήσσετο ἐπὶ τῇ διδαχῇ αὐτοῦ. καὶ ὅτε ὀψὲ ἐγένετο, ἐξεπορεύετο ἔξω τῆς πόλεως.» Μάρκος 11: 7- 19.
Σύμφωνα με τα ανωτέρω, ο Ιησούς αφού εισήλθε θριαμβευτικά στην Ιερουσαλήμ την Παρασκευή…αναχώρησε μετά από λίγο δίοτι βράδιασε και πήγε στην Βηθανία για να επιστρέψει την ΕΠΟΜΕΝΗ ημέρα = ΣΑΒΒΑΤΟ…..ΔΙΑΝΥΟΝΤΑΣ ΠΑΛΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΒΗΘΑΝΙΑ – ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ και βρίσκοντας τους εμπόρους να ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ και να ΠΩΛΟΥΝ στο Ναό ανήμερα ΣΑΒΒΑΤΟΥ !!!!!!!
Βλέπετε άφρονες Αιρετικοί που οδηγεί η απαράδεκτη επιχειρηματολογία σας;;; Νομίζετε ότι είναι εύκολο να διαψεύσετε την Ορθοδοξία; Είστε γελασμένοι…..
Αυτοδιαψεύδεστε και ρεζιλεύεστε !
Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΒΗΘΑΝΙΑ- ΙΕΡΟΥΣΑ-ΛΗΜ
        Η απόσταση ΒΗΘΑΝΙΑ – ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ είναι περίπου 2 μίλια/ 3 χιλιόμετρα. « ἦν δὲ ἡ Βηθανία ἐγγὺς τῶν ῾Ιεροσολύμων ὡς ἀπὸ σταδίων δεκαπέντε» Ιωάννης 11:18
« καὶ ταῦτα εἰπὼν βλεπόντων αὐτῶν ἐπήρθη, καὶ νεφέλη ὑπέλαβεν αὐτὸν ἀπὸ τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν.  καὶ ὡς ἀτενίζοντες ἦσαν εἰς τὸν οὐρανὸν πορευομένου αὐτοῦ, καὶ ἰδοὺ ἄνδρες δύο παρειστήκεισαν αὐτοῖς ἐν ἐσθῆτι λευκῇ, οἳ καὶ εἶπον· ἄνδρες Γαλιλαῖοι, τί ἑστήκατε ἐμβλέποντες εἰς τὸν οὐρανόν; οὗτος ὁ ᾿Ιησοῦς ὁ ἀναληφθεὶς ἀφ᾿ ὑμῶν εἰς τὸν οὐρανόν, οὕτως ἐλεύσεται, ὃν τρόπον ἐθεάσασθε αὐτὸν πορευόμενον εἰς τὸν οὐρανόν. Τότε ὑπέστρεψαν εἰς ῾Ιερουσαλὴμ ἀπὸ ὄρους τοῦ καλουμένου ἐλαιῶνος, ὅ ἔστιν ἐγγὺς ῾Ιερουσαλήμ, σαββάτου ἔχον ὁδόν.» Πράξεις 1:9-12

Το όρος των Ελαιών είναι ακριβώς έξω από την Ιερουσαλήμ σε απόσταση που η Γραφή ονομάζει «σαββάτου  ὁδόν». Η Βηθανία όμως θλιβεροί αιρετικοί είναι σε μεγαλύτερη απόσταση ! Σε απόσταση που δεν επετρέπετο να διανυθεί το Σάββατο !
Οι Αιρετικοί εκτός από άγνοια της Αγίας Γραφής έχουν και άγνοια της Γεωγραφίας της Αγίας Γης !!!
«οἱ δὲ ἐχθροὶ ἡμῶν ἀνόητοι» Δευτερονόμιον 32:31

Αν ο Ιησούς Σταυρώθηκε Τετάρτη….τότε το προηγούμενο Σάββατο παραβίασε τον Νόμο  διανύοντας την απόσταση Βηθανία- Ιερουσαλήμ και στο Ιερό βρήκε ανθρώπους να κάνουν αγορές και πωλήσεις !!! Θα συνέλθετε κακόμοιροι  αιρετικοί ;
Από τα παραπάνω έγινε σαφές ότι είτε από την 14η Νισάν αρχίσουμε την μέτρηση των 6 ημερών πριν το Πάσχα  (των 6 ημερών πριν το Πάσχα που ο Ιησούς πήγε στην Βηθανία ) είτε από την 13η Νισάν….το αποτέλεσμα είναι το αυτό….ο Ιησούς παραβιάζει τον Νόμο διανύοντας απόσταση πιο μεγάλη από αυτην που επετρέπετο να διανυθεί το Σάββατο διότι αν η 14η Νισάν είναι η πρώτη ημέρα πριν το Πάσχα τότε η ημέρα της θριαμβευτικής εισόδου του Ιησού στα Ιεροσόλυμα είναι Σάββατο….αν η 13η Νισάν είναι η πρώτη ημέρα πριν το Πάσχα τότε η επομένη της θριαμβευτικής του εισόδου  στα Ιεροσόλυμα, που ο Ιησούς ξανά-  διένυσε την ίδια απόσταση (Βηθανία – Ιερουσαλήμ) είναι πάλι Σάββατο !!! Αδιέξοδο αιρετικοί !
Ο πίνακας  παρακάτω περιγράφει τα πιθανά σενάρια - συνδιασμούς Σταύρωσης και μέτρησης των 6 ημερών προ του Πάσχα  για Τετάρτη και Πέμπτη ( ναι υπάρχει και αυτή η αιρετική άποψη ….) και  στην τελευταία στήλη είναι το Ορθόδοξο σενάριο της  Παρασκευής. Βλέπουμε ότι τα άλλα σενάρια έχουν περιπτώσεις που παρουσιάζουν τον Ιησού να διανύει απόσταση μεγαλύτερη της Οδού Σαββάτου ημέρα Σάββατο !!! Και μετά κατηγορούν – συκοφαντούν εμάς…..

ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ   ΧΡΗΣΤΟΣ


ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΜΗΝ. (31)



ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΤΗ ΛΑ’ ΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΜΗΝΟΣ
Μνήμη τῆς Ὁσίας Μητρὸς ἡμῶν Μελάνης τῆς Ῥωμαίας.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΜΗΝ. (30)



ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΤΗ Λ’ ΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΜΗΝΟΣ
Μνμη τς γας Μρτυρος νυσας.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΜΗΝ. (29)



ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΤΗ ΚΘ’ ΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΜΗΝΟΣ
Μνμη τν γων Νηπων, τν π ρδου ναιρεθντων, ν ριθμς χιλιδες ιδ’ κα το σου Πατρς μν Μαρκλλου, γουμνου τς Μονς τν κοιμτων.

ΕΙΣ ΤΟΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟΝ
Ες τ, Κριε κκραξα, στμεν Στχους ς’ κα ψλλομεν Στιχηρ Προσμοια τν γων Νηπων.
χος δ’
ς γενναον ν Μάρτυσιν.
Θησαυρν τν κρυπτμενον, κζητν παρνομος, τος κκους σμερον, Παδας θυσε, κα αχλ παρκλητος, πρχε τν δικον, κατοπτεουσα σφαγν, κα τν ωρον θνατον, ος θρνησε, δονουμνη τ σπλγχνα, λλ τοτους, πευφρανεται ν κλποις, το βραμ ρτι βλπουσα.
Βασιλα τν χρονον, π χρνον γενμενον, βασιλες παρνομος πεζτησε, κα μ ερν νελεν ατν, τν Παδων θρισεν, πειρκακον πληθν, ος εργσατο· Μρτυρας, ς οκ ετο, κα πολτας τς νω βασιλεας, τν ατο ες τος αἰῶνας, παραφροσνην λγχοντας.
κ Παρθνου τεχθντι σοι, προαινιε Κριε, κα δι' γαθτητα νηπισαντι, χορς Νηπων προσνεκται· Μαρτρων ν αματι, τν θλωτον ψυχν λαμπρυνθες δικαιτατα· κατκισας, ες Μονς ειζους, τν ρδου, στηλιτεοντα κακαν, κα μοττην παρνοιαν.
Στιχηρ το σου, μοια.
γκρατεας πδειγμα, νεδεχθης Μονζουσι, θεοφρε Μρκελλε κα σκσεως, πογραμμς ταπεινσεως, στλος παιρμενος, π γς πρς ορανν, κα γνεας συνμιλος, συχας τε, ληθος ντως φλαξ, κα νδρεας, στλη μψυχος κανν τε, πρς ρετν κριβστατος.
Θεωρας τς κρεττονος, πιβς Πτερ Μρκελλε, τ γεδη παντα κα πκηρα, κα περιν ν τ σματι, παρεδες κα ϋλον, πολιτεαν π γς, πεσπσω δοξζων Χριστν· ν κτευε, κ φθορς κα κινδνων λυτρωθναι, τος ν πστει κτελοντας, τν εισβαστον μνμην σου.
Τν ψυχν κα τ σμ σου, τας νθοις πτρωσας, ρετας Μρκελλε, κα συνμιλος, τν σωμτων γεγνησαι, γηνων μτοχος, νδεικνμενος τερπνν, δι πθον το Κτστου σου· ν κτευε, κ φθορς κα κινδνων λυτρωθναι, τος ν πστει κτελοντας, τν εισβαστον μνμην σου.
Δοξα... τν γων  χος πλ. δ’
νδρου Κρτης.
ρδης παρνομος, θεωρν τν στρα, πρ πσαν κτσιν λαμπρτερον, ταρττετο, κα γαλακτοτροφομενα Βρφη, ξ γκαλν μητρικν φρπαζεν. δ λισβετ, λαβοσα τν ωννην, πτραν παρεκλει. Δξαι Μητρα μετ τκνου. ρος δξατο τν Πρδρομον, φτνη φλαττε τν θησαυρν, ν στρ μνυσε, Μγοι προσεκνουν, Κριε δξα σοι.
Κα νν... τς ορτς, ατς.
Παρδοξον μυστριον, οκονομεται σμερον! καινοτομονται φσεις, κα Θες νθρωπος γνεται· περ ν μεμνηκε, κα οκ ν προσλαβεν, ο φυρμν πομενας, οδ διαρεσιν.
πστιχα Στιχηρ Προσμοια τς ορτς.
χος πλ. β’
Τριμερος νστης Χριστὲ.
Μυστριον φρικδες ρ· Θες γρ κατχων δρακ, πσαν κτσιν, περιχεται σαρκ, ν φτν τν λγων, κα ῥάκει σπαργανοται, σπαργανν μχλ θλασσαν.
Στχ. Επεν Κριος τ Κυρίῳ μου.
σαρκος σαρκοται Θες, κα ρχεται ναρχος, κα πλρης, νν κενοται ν σμικρ, Σπηλαίῳ κ Παρθνου, κα βρφος γαλουχεται, διατρφων πνον πασαν.
Στχ. κ γαστρς πρ ωσφρου γννησ σε.
Σκιρτσι τ γεννσει Χριστο, Ποιμνες κα δοξζουσι, σν γγλοις, κα στρ δορυφορε, κα Μγοι προσκυνοσι, κα νθρωποι σωθντες, τν Θεοτκον μεγαλνουσι.
Δξα... τν γων  χος πλ. δ’
νδρου Κρτης.
Το ησο γεννηθντος ν Βηθλεμ τς ουδαας, τν ουδαων τ κρτος κατργηται. Σκιρττω τ Νπια, πρ Χριστο σφαττμενα, ουδαα δυρσθω· φων γρ κοσθη ν αμ, αχλ κλαουσα, τ τκνα ατς. Βρφη γρ ρδης νελν παρνομος, πεπλρου τν Γραφν, τν ουδααν μπιπλν θου αματος· κα γ μν ρυθρανετο τος τν Νηπων αμασιν· ξ θνν δ κκλησα, μυστικς γνζεται, κα στολν νδεται. λθεν λθεια, Θες πφανε, τος  ν σκι καθημνοις, κ Παρθνου γεννηθες, ες τ σσαι μς.
Κα νν... τς ορτς, ατς.
Κριε, ν Βηθλεμ παραγγονας, ν τ Σπηλαίῳ παρκησας, ορανν τν θρνον χων, ν φτν νεκλθης, ν στρατια κυκλοσιν γγλων, Ποιμσι συγκατβης, να σσς ς εσπλαγχνος τ γνος μν δξα σοι.
πολυτκιον τν γων  χος α’
Τς λγηδνας τν γων, ς πρ σο παθον, δυσωπθητι Κριε, κα πσας μν τς δνας, ασαι φιλνθρωπε δεμεθα.
Το σου  χος πλ. δ’
ν σο Πτερ κριβς διεσθη τ κατ' εκνα· λαβν γρ τν σταυρν, κολοθησας τ Χριστ κα πρττων δδασκες· περορν μν σαρκς, παρρχεται γρ, πιμελεσθαι δ ψυχς πργματος θαντου. Δι κα μετ γγλων συναγλλεται, σιε Μρκελλε τ πνεμ σου.
Κα τς ορτς.
πολυτκιον  χος δ’
γννησς σου Χριστ Θες μν, ντειλε τ κσμ, τ φς τ τς γνσεως· ν ατ γρ ο τος  στροις λατρεοντες, π στρος διδσκοντο, σ προσκυνεν, τν λιον τς δικαιοσνης, κα σ γινσκειν ξ ψους νατολν, Κριε δξα σοι.
Κα τ λοιπ το σπερινο κα πλυσις.

ΕΙΣ ΤΟΝ ΟΡΘΡΟΝ
Μετ τν α’ Στιχολογαν.
Κθισμα τς ορτς.
χος πλ. δ’
Τ προσταχθν μυστικῶς.
γαλλισθω ορανς, γ εφραινσθω, τι τχθη π γς, μνς το Θεο, παρχων τ κσμ τν πολτρωσιν. Λγος, ν τος κλποις ν το Πατρς, προλθεν κ τς Παρθνου, νευ σπορς, ν ο Μγοι ξσταντο, ρντες ν Βηθλεμ, τικτμενον ς νπιον, ν δοξζει τ σμπαντα.
Δξα... Κα νν... Τ ατὸ.
Μετ τν β’ Στιχολογαν.
Κθισμα  χος ατος.
Τν Σοφαν κα Λόγον.
Ορανς μοι φνης σμερον γ· π σο γρ γεννται Ποιητς, κα φτνη νακλνεται, ν Βηθλεμ τς ουδαας· σν γγλοις μνοσι, κα Ποιμνες παστως· ν ψστοις δξα, ερνη τ Κσμ τε· εδον γρ στρα, δοιποροντα ο Μγοι, ξως τε προτρεχον, το προσξαι τ δρα ατν, χρυσν σμρναν κα λβανον, ς πντων πρχοντι Θε, κα Βασιλε αωνίῳ, κα Κτστ το παντς, ν σπηλαίῳ δι' οκτον, πιφανντι βροτος.
Κανν τς ορτς, κα τν γων Νηπων, συνηνωμνος μετ το σου, ο κροστιχς.
Νεογν Χριστο θματα στφω λγοις.
ν δ τος  Θεοτοκοις, Γεωργου.
δ α’  χος πλ. β’
ς ν περ πεζεσας σραλ, ν βσσ, χνεσι, τν δικτην Φαρα, καθορν ποντομενον, Θε πινκιον δν, βα σωμεν.
Νεοποιεται κτσις κα βροτν, φσις ναπλττεται, ν σαρκ το Ποιητο, πντων πρ ννοιαν Χριστο, τικτομνου ξ γνς, κα παναχρντου Μητρς.
κ στελεχν νεοφτων το Χριστο, κκλησα σμερον, σπερ νθη εθαλ, δρεψαμνη αματα τερπνς, φηδνεται ατος κα ραζεται.
Ο ποταμο τν αμτων τν εσεβν, Παδων τν πνοιαν, κα μαναν νοητς, το ρδου κλυσαν· δι, ποβρχιον ατο φθη τ θσπισμα.
Το σου.
Γνσιν δεξμενος Πτερ παρ Θεο, ληθ κα πταιστον, πεζτησας ατν, δι βου Μρκελλε σεμνο, κα νθοις ρετας, πεθερπευσας.
Θεοτοκον.
Γ τς προτρας κατρας τς ν δμ, λτρωσιν δξατο, ν ατ το Λυτρωτο, γεννηθντος χραντε κ σο, κα καινσαντος ατν, κα γισαντος.
δ γ’
Οκ στιν γιος ς σ, Κριε Θες μου, ψσας τ κρας, τν πιστν σου γαθ, κα στερεσας μς, ν τ πτρ, τς μολογας σου.
Νεφλαι στξατε ν γ, γλυκασμν εφροσνης· κ νεφλης φωτς γρ, ντειλεν Χριστς, ν Σπηλαίῳ σαρκικς, πρ πσαν, ννοιαν τικτμενος.
πημφισατο τν πρν, τν νθρπων φσις, κοσμαν κα κσμον, περιθετο τερπνν, το κοσμτορος ατς, κ Παρθνου, σαρκ νατελαντος.
Χορς θελεκτος βρεφν, ν σαρκ γεννηθντι, προσηνχθη τ Κτστ, ς θυσα μυστικ, τυθεσα δι σφαγς, μαρτυρου, κα θεας θλσεως.
Το σου.
ωμαλετητι ψυχς, κατ' χθρν νοουμνων, πλισθες θεοφρε, δικοψας τς ατν, παρατξεις κραταις, κα νκην, νεδσω Μρκελλε.
Θεοτοκον.
κ τν χρντων σου γν, κα τιμων αμτων, σαρκωθες πορρτως, Λγος το Θεο, νδειξεν ς Θες, τν κτισμτων, σ πντων Δσποιναν.
Ερμς.
Οκ στιν γιος ς σ, Κριε Θες μου, ψσας τ κρας, τν πιστν σου γαθ, κα στερεσας μς, ν τ πτρ, τς μολογας σου.
Κθισμα τν γων Νηπων.
χος δ'  πεφνης σήμερον.
Τ τεχθντι σμερον, κ τς Παρθνου, τν Νηπων στρτευμα, ς Ποιητ κα Βασιλε, δεκτ προσγονται σφγια, προτεθυμνα, Χριστ δι πστεως.
Δξα... Το σου, ατς.
Ταχ προκατάλαβε.
γνεας τος  νθραξι, προκαθαρθες τν ψυχν, τ σμα στμωσας, πρς παθεας σχν, Πατρ μν Μρκελλε· θεν κα νεδεχθης, νδιατημα θεον, νσους ποδικων, κα φωτζων τος πστει, ε προσερχομνους σοι, κα εφημοντς σε.
Κα νν... Τς ορτς  μοιον.
νθως εφρανεται κτσις σμερον· Χριστς γρ Κριος, Πατρς νρχου Υἱός, κ Κρης γεννται γνς· παν τ τν νθρπων, γνος θανατζων, λων τε τν κατραν, τς προμτορος Εας. Δι εχαριστοντες ατ, ν μνοις δοξσωμεν.
δὴ δ’
Χριστς μου δναμις, Θες κα Κριος, σεπτ κκλησα θεοπρεπς, μλπει νακρζουσα, κ διανοας καθαρς, ν Κυρίῳ ορτζουσα.
δοσαι Κριε, τν ν Σπηλαίῳ σου, συγκατβασιν τξεις γγελικα, φβ ξεπλγησαν, κα διανμνησαν Χριστ, τ νεκαστν σου λεος.
Συνσει Κριε, τεκτηνμενος, πσαν κτσιν βουλσει σωματικς, σεαυτν ρθμησας, ν τος ποιμασι τος  σος, κα ν τοτοις ναππαυσαι.
Τ ξφος θησε, μανες νομος, κα παρφρων ρδης καθ' αυτο, νελεν πειρμενος, τν Εεργτην το παντς, κα νλεθρον Θετητι.
Το σου.
Ο πνοι σιε, κα ο δρτς σου, τν αμτων τος  εθροις τος τν Βρεφν, κεκραμνοι Μρκελλε, τ γεννηθντι ν σαρκ, δρα τμια προσχθησαν.
Θεοτοκον.
ρααν κλλει σε, περαστρπτουσαν, το Υο σου κτσιν ο τν θνν, δωροφροι χραντε, δντες θαμα καινν, κα παρδοξον νμνησαν.
δ ε’
Τ θείῳ φγγει σου γαθ, τς τν ρθριζντων σοι ψυχς, πθ  καταγασον δομαι, σ εδναι Λγε Θεο, τν ντως Θεν, κ ζφου τν πταισμτων νακαλομενον.
περεκκχυται κρατρ, τς εσπλαγχνας σου Χριστ, ες τ ποιματα παντα, κα φθνου τατα, λους πλησε, σαρκ πιφανντος, κα γεννηθντος σου.
Θματα μωμα τ Χριστ, σμερον προσχθησαν μο, κα μυστικς νηνχθησαν, ς πυρ τ ξφει λοκαυτομενα, τ Βρφη, κα τν θεων βραβεων τυχον.
Το σου.
λδους σιε τν ψυχν, σχσεως κα πσης γεηρς, κα πικρου τερπντητος, πνοις κκαθρας τς σς σκσεως, σγγελος δεχθης, ν κσμ Μρκελλε.
Θεοτοκον.
εθρα πγασε νοητ, τς θανασας κ σο, σαρκ τεχθες, ν Σπηλαίῳ γν, κα τν τν νθρπων φσιν κατρδευσεν, φθαρσίᾳ πλουτσας, ατν ς εσπλαγχνος.
δὴ ς’
Το βου τν θλασσαν, ψουμνην καθορν, τν πειρασμν τ κλδωνι, τ εδίῳ λιμνι σου προσδραμν, βο σοι· νγαγε, κ φθορς τν ζων μου Πολυλεε.
Μρα εωδστατα, ναδδωκεν γ, ν τατ πρ ννοιαν, το κεντου μρου κ τς γνς, σαρκ ναβλσαντος, κα βροτος, εωδας θεας πλσαντος.
Αμασιν φονιξεν, ρδης τν Βρεφν, τν Βηθλεμ δελαιος, λλ τατα βοσαντα πρς Θεν, νδικον εργσαντο, τν ατο καταδκην, κα τν λεθρον.
Το σου.
Το βου τ πρσκαιρον, κα τ στατον σαφς, κατανοσας Μρκελλε, πρς τ ε σττα τν τς ψυχς, νψωσας φεσιν, ν πτυχες, πνοις τς σκσεως.
Θεοτοκον.
Γεννται χραντος, Θες Λγος ν γαστρ, κ σο ν χρν χραντε, να ζων τν χρονον τος  ν γ, κα λξιν αἰώνιον, χορηγσ, κα δξαν τν κρατον.
Ερμς.
Το βου τν θλασσαν, ψουμνην καθορν, τν πειρασμν τ κλδωνι, τ εδίῳ λιμνι σου προσδραμν, βο σοι· νγαγε, κ φθορς τν ζων μου Πολυλεε.
Κοντκιον  χος δ’
πεφνης σήμερον.
στρ Μγους πεμψε, πρς τν τεχθντα, κα ρδης δικον, στρατν πστειλε κενς, φονοκτονσαι οἰόμενος, τν ν τ φτν ς Νπιον κεμενον.
Οκος.
Τν νω κα τν κτω νν  μο εφραινομνων, ν τ πιφανείᾳ το πντων Βασιλως, ρδης μνος συναλγε, σν τος  προφητοκτνοις ουδαοις· εκς γρ μνους ατος δρεσθαι· ο γρ π το νν  βασιλεσουσιν, λλ' βασιλεα το Κυρου, κα τι κρατσει, τ θρση τν χθρν ποκρουομνη, κα τ πλθη τν πιστν συγκαλουμνη, μετ τν σεπτν Νηπων το κατοπτεειν, τν ν τ φτν ς Νπιον κεμενον.
Συναξάριον.
Τ Κθ' το ατο μηνς, Μνμη τν γων Νηπων, τν π ρδου ναιρεθντων, χιλιδων δεκατεσσρων.
Στχοι
Δι ξφους ωρα μητρων Βρφη,
νελεν χθρς το βρεφοπλστου Βρφους.
Νπια μφ' ντην τμον εκδι παππζοντα.
Τ ατ μρ, Μνμη πντων τν Χριστιανν κα δελφν μν τν ν λιμ κα δψει κα μαχαρ κα κρει τελειωθντων.
Τελεται δ ατν Σναξις ν τος Χαλκοπρατεοις ες τν ναν τς περαγας Θεοτκου, νθα γα σορς.
Τ ατ μρ, Μνμη το σου Πατρς μν Μαρκλλου, γουμνου τς Μονς τν κοιμτων.
Στχοι
ϋπνίᾳ δος πντα τν ζως χρνον
Μρκελλε, κοιμθητι μικρν ν τφ.
Τ ατ μρ, Μνμη το σου Πατρς μν Θαδδαου το μολογητο.
Στχοι
Κα Θαδδαος σχυσε κατ τς πλνης,
μολογητς ναφανες ς μγας.
Τ ατ μρ, τ γκανια το ναο τν γων 40 Μαρτρων πλησον το Χαλκο τετραπλου.
ν γοις Πατρ μν Γεργιος πσκοπος Νικομηδεας, ποιητς σματικν τινων καννων κα τρων γλαφυρν μνων, ν ερν τελειοται.
Ο σιοι πατρες Βενιαμν κα θηνδωρος ν ερν τελειονται.
Τας ατν γαις πρεσβεαις, Θες, λησον μς. μν.
δὴ ζ’
Δροσοβλον μν τν κμινον εργσατο, γγελος τος  σοις Παισ, τος Χαλδαους δ καταφλγον πρσταγμα Θεο, τν τραννον πεισε βον· Ελογητς ε Θες, τν Πατρων μν.
πεμεωσε τν νκτα τεχθες σαρκ, λιος κ Παρθνου Μητρς, κα πηξησε τν διττν μραν τος  πιστος, βοσιν ατ ελικρινς· Ελογητς ε Θες, τν Πατρων μν.
Σαλευθεσαν θετητι τν πασαν, κτσιν ν Σπηλαίῳ τεχθες, πεστριξεν πιγνσει πλιν τ ατο, παστως κραυγζουσαν ατ· Ελογητς ε Θες, τν Πατρων μν.
Τ νεθυνα μν βρφη πεθρισεν, ρδης μιαιφν χειρ, τν λπδων δ, τν ματαων λως κπεσν, τν νδικον δκην αυτ, θεοκτοναν μελετν ναπεγρψατο.
Το σου.
ν πυρ μν τς σκσεως κατφλεξας, Μρκελλε τς τς σαρκς δονς, παθεας δ τ δρσ ρδευσας ψυχς, βον τ Χριστ ελικρινς· Ελογητς ε Θες, τν Πατρων μν.
Θεοτοκον.
δεν πασα κτσις Θεονμφευτε, τ θεα μεγαλεῖά σου, ν σαρκ κ σο, το Δεσπτου πντων κα Θεο, τεχθντος ν πλει Βηθλεμ, κα σν τος  Μγοις κα Ποιμσι σ νμνησεν.
δ η’
κ φλογς τος  σοις, δρσον πγασας, κα δικαου θυσαν δατι φλεξας· παντα γρ δρς Χριστ, μν τ βολεσθαι· Σ περυψομεν, ες πντας τος αἰῶνας.
Φωτοφρον κτσις, στολν νδδυται, κα κατφειαν πσαν, λως πθετο, το καινοποιο κα Δεσπτου τεχθντος ν γ· ν περυψομεν, ες πντας τος αἰῶνας.
ς χρυσον κα σμρναν, Χριστ κα λβανον, τς μν κεσας, δξαι φιλνθρωπε, κα ς τν Βρεφν τν γων τ αματα, πρσδεξαι οκτρμον, διδος μν λη.
Λελυμνα το βου, κα τς παροσης ζως, δι' νθου θαντου, βρφη νεθυνα, πρς τν θλοθτην Θεν χωρσατε, τν τν αἰώνιον, ζων μν διδοντα.
Το σου.
σιτητος πλοις, σιε Μρκελλε, παρατξεις Δαιμνων κατεπολμησας, κα ς νικητς, κατ' ατν ρας τρπαια, κα θαυμτων χριν, κ το Θεο δξω.
Θεοτοκον.
κ σο ν Σπηλαίῳ, τεχθες Πανχραντε, αωνους νθρποις, σκηνς ητρπισε, τος  ελικρινς, Θεοτκον μνοσ σε, κα περυψοσιν, ες πντας τος αἰῶνας.
Ερμς.
κ φλογς τος  σοις, δρσον πγασας, κα δικαου θυσαν δατι φλεξας· παντα γρ δρς Χριστ, μν τ βολεσθαι· Σ περυψομεν, ες πντας τος αἰῶνας.
δ θ’
Θεν νθρποις δεν δνατον, ν ο τολμ γγλων τενσαι τ τγματα, δι σο δ Πναγνε ρθη βροτος, Λγος σεσαρκωμνος, ν μεγαλνοντες, σν τας οραναις στρατιας, σ μακαρζομεν.
Γνωστν δεχθη Χριστ τ λεος, τ πρ νον τς σς φιλανθρωπας τος  θνεσιν· ν σαρκ γρ Δσποτα πτχευσας, να πλοτου μετχους, κρεττονος Κριε, ποισς μς ς γαθς, κα πολυλεος.
σς Παρθνε τκος ρρητος, ξνην βροτος κα θεαν παρασχν ναγννησιν, κα τν κτσιν πσαν καινοργησε, κα τος ν γ, γγλοις νωσεν δοντας, κα δοξολογοντς σε ε κα μεγαλνοντας.
σχς ρδου το πολεμτορος, τ τν βρεφν μανντος ναιρσει σθνησε· τν ἀήττητον γρ τατα δναμιν, κ Θεο ζωσμνα, χριτι πστεως, πρς τν θλοθτην κα Θεν, φαιδρς νδραμε.
Το σου.
Σταυρν π' μων ρας Μακριε, τν το Χριστο, κα πθη τ ατο κμιμομενος, σταυρθης τ κσμ κα μτοχος, δξης τς νεκφρστου, γγονας σιε, ν κα μν σν μνδν, μμνησο πντοτε.
Θεοτοκον.
Υος Θεο μς πειργσατο, γεννηθες σαρκ Θες κ σο Παναμμητε, κα τ πρτον δδωκεν ξωμα, τος ατν δεξαμνοις, κα Θεομτορα, σ δοξολογοσιν κτενς, κα μεγαλνουσιν.
Ερμς.
Θεν νθρποις δεν δνατον, ν ο τολμ γγλων τενσαι τ τγματα, δι σο δ Πναγνε ρθη βροτος, Λγος σεσαρκωμνος, ν μεγαλνοντες, σν τας οραναις στρατιας, σ μακαρζομεν.
ξαποστειλριον τν Νηπων.
Τν μαθητν ρντων σε.
Βηθλεμ μ στγναζε, λλ' εθμει, τν ερν Νηπων τ ναιρσει· θματα γρ τλεια τ Δεσπτ, Χριστ προσανηνχθησαν· πρ ατο γρ σφαγντα, συμβασιλεουσι τοτ.
Το σου μοιον.
Τ τς σαρκς σκιρτματα θεοφρε, δι' γκρατεας πσης κατακοιμσας, γρυπνον θσπισας κα πννυχον, ν τ Μον σου Μρκελλε, δοξολογαν τελεσθαι, Χριστο ες ανεσιν Πτερ.
Τς ορτς  μοιον.
π τς γς ερνη κα ν νθρποις, Θεοκυτορ γγονεν εδοκα. γγελοι χορεοντες κραγαζον· ν τος ψστοις δξα σοι, τ γεννηθντι φρστως, ν Βηθλεμ κ Παρθνου.
Ες τος Ανους, Στιχ. Προσμια τν Νηπων.
χος πλ. δ’
το παραδξου θαύματος.
τς ρδου πορσεως! κατ Θεο μμανες, το σαρκ νηπισαντος, Βηθλεμ τος  βρφεσι, τν θυμν παφησι, κα ξφει πντα, δημων δδωσι, ζως στερσαι, τν ζως ατιον, τοτων οἰόμενος, τς σφαγς τ αματι, λυμεν, το καρπο τς φσεως, πηνστατος. ς)
Μγοι κ Περσδος φθσαντες, ες τν ερουσαλμ, τν ρδην τραξαν, κα μανες δελαιος, τ Νπια κατσφαττεν· ς βτρυες δ, Χριστ προσχθησαν, ε κα μητρων μαζν σπσθησαν, ο Νεομρτυρες, τν ρδην πλξαντες· δι Χριστν, πστει κετεουσιν, ες τ σωθναι μς.
Κλαει αχλ τ Νπια, ν τ αμ δ φων, νν  μεγλη κοεται, ρδης μανεται, κα θως φρυττεται, ωννης φεγει ν ρεσι, λθος Μητρα σν τκν δχεται, Ζαχαρας δ, ν Να φονεεται, δ Χριστς, φεγει φες ρημον, βραων οκημα.
Δξα... χος πλ. β’
ρδης παρνομος, θεωρν τν στρα, πρ πσαν κτσιν λαμπρτερον, ταρττετο, κα γαλακτοτροφομενα Βρφη, ξ γκαλν μητρικν φρπασεν. δ λισβετ, λαβοσα τν ωννην, πτραν παρεκλει. Δξαι Μητρα μετ τκνου. ρος δξατο τν Πρδρομον· φτνη φλαττε τν θησαυρν, ν στρ μνυσε· Μγοι προσεκνουν, Κριε δξα σοι.
Κα νν... ατς.
ν Βηθλεμ συνδραμον Ποιμνες, τν ληθ μηνοντες Ποιμνα, τν καθμενον π τν Χερουβμ, κα νακεμενον ν φτν, Νηπου μορφν δι' μς νειληφτα, Κριε δξα σοι.
πστιχα Στιχηρ διμελα τν Νηπων.
χος α’ Κυπριανοῦ.
Τ χρντ σου τκ, Χριστ Θες, πρτη θυσα γγονε τ Νπια· ρδης, γρ χειρσασθαι, σ τν χερωτον βουληθες, γνησε μαρτρων προσγων σοι χορν. Δι σε κετεομεν τν νανθρωπσαντα, σσαι τς ψυχς μν.
Στχ. Θαυμαστς Θες ν τος γοις ατο.
χος β’  Το ατοῦ.
Ες τ τα το Κυρου Σαβαθ, εσεληλθει σφαγ μν, Βρφη τμια· δι' ατν γρ τ αμα ξεχατε, κα ν κλποις βραμ παναπαεσθε, κα τν ρδου ες αἰῶνας, μισητν κακαν καταγγλλετε, δυνμει το τεχθντος Χριστο.
Στχ. Τοῖς  ἁγίοις τος ν τ γ ατο, θαυμστωσεν ὁ Κύριος.
χος γ’
Μισητ το ρδου παιδοκτονα, δι τν ατο μιαιφοναν· κα σεπτ τν Παδων θυσα, ς λικιτις Χριστο, τς μν σωτηρας, το καινο σφαγου προθυομνη κα προπεπονθυα. Μ κλαε αχιλ τ τκνα, μιμνσκομνη τν κλπων βραμ, νθα πντων στν εφραινομνων κατοικα.
Δξα... Το σου.
χος πλ. β’
σιε Πτερ, ες πσαν τν γν ξλθεν, φθογγος τν κατορθωμτων σου, δι’ ν ν τος ορανος, ερες μισθν τν καμτων σου. Τν Δαιμνων λεσας τς φλαγγας, τν γγλων φθασας τ τγματα, ν τν βον μμπτως ζλωσας. Παρρησαν χων πρς Χριστον τν Θεν, ερνην ατησαι τας ψυχας μν.
Κα νν... τς ορτς, ατς.
Χορεουσιν γγελοι πντες ν οραν, κα γλλονται σμερον, σκιρτ δ πσα κτσις, δι τν γεννηθντα ν Βηθλεμ Σωτρα Κριον, τι πσα πλνη τν Εδλων ππαυται, κα βασιλεει Χριστς ες τος αἰῶνας.
Ἡ λοιπὴ Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου, ὡς σύνηθες, καὶ Ἀπόλυσις.