Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

Περίλυπός ἐστιν ἡ ψυχή μου ἕως θανάτου·.......


"Περίλυπός στιν ψυχή μου ως θανάτου•
μείνατε δε κα γρηγορετε μετ᾿ μο"
(Ματθ. 26:38)

Τό τηλεγράφημα τς δοκιμασθείσης ψυχς:
Κάποιες, σως καί πολλές φορές στήν ζωή μας, θά ζήσωμε τέτοια δυνατά γεγονότα-σταθμούς πόνου, θλίψεως καί μοναξις, πού μέσα πό τά μύχια τς ψυχς μας θά νοιώσουμε πιτακτικά τήν νάγκη νά κράξωμε πρός τό παν σύμπαν γοερς: "περίλυπος στιν ψυχή μου ως θανάτου"! Μιά κρυφή λπίδα καί προσδοκία γεννται δειλά συνάμα μέ ατήν τήν κραυγή γωνίας, πώς τό καρδιακό τηλεγράφημα μέ καλώδιο μετάδοσής του τόν μακροστενή πόνο τς ψυχς, θά φτάσει ως τά τα κάποιου φιλότιμου καί πονόψυχου ποδέκτη, Ορανίου πιγείου.
Κάποιες φορές μως, ες μάτην! Θεός πίτηδες σιωπ. Ο νθρωποι κατά παραχώρησιν Θεο, σιωπον. Τά γεγονότα ντιθέτως, δέν σιωπον, λλά λαλίστατα κορυφώνονται. δοκιμασία φλύαρα μαστίζει καί συνθλίβει. Ο μαρτίες μας νοχλητικά  χτυπον τήν θύρα τς συνειδήσεως καί πίμονα ζητον νά ξεπληρωθον τά χρεωστούμενα γραμμάτια τους πού λήγουν. Τά πάθη μας κι ατά ς γκαταλελειμμένοι σθενες, γυρεύουν πιεστικς πιτέλους τήν λησμονημένη θεραπεία τους.
δού πορία!:
ς πάσχουσα ψυχή κι ν θρηνε μονάχη, καλεται νά γίνει σχυρός ποπληρωτής γκωδν χρεν καί γιής διακόνισσα βαρύτατα ρρώστων;
Παράδοξον διέξοδον! τσι φαίνεται...

δυνηρή σιωπή πού κάτι μς λέει:

, τότε πού τά τα Θεο κι νθρώπων δείχνουν νά μήν κονε νά κονε ς νερμήνευτα ς κακς ρμηνευόμενα παράσιτα τίς κραυγές γωνίας τς καρδις!
λα τά παράλογα τότε συμβαίνουν! Κι λα ατά πού ψυχή πεύχεται νά βιώσει, τά συναντ μπροστά της καί μέσα της καί καλεται νά τά ντιμετωπίσει συνοδεί σιωπς Θεο κι νθρώπων, πού γνωστον πότε θά λυθε...

Ατή σιωπή εναι κκωφαντική! Εναι πιό δυνατή κι π' λες τίς φωνές μαζί το κόσμου, ν κανόνιζαν νά συναντηθονε γιά μιά στιγμή! Ατήν τήν σιωπή δέν θά θελε κανείς νά τήν κούει γιατί εναι δυνηρή. Ραπίζει τήν ψυχή καί τήν ξεσκεπάζει πό τήν χάρη το Θεο. νθρωπος νοιώθει να εδος κόλασης μέσα του κι ναζητ πεγνωσμένα να "φύλλο συκς", προκειμένου νά καλύψει τήν πνευματική του γύμνια, τήν δυναμία του καί τήν πόγνωσή του. "λ λί, λιμ σαβαχθανί;...Θεέ μου Θεέ μου, νατί με γκατέλιπες;" (Ματθ. 27, 46).
-"ξω π' τόν Παράδεισο"! "Οκ οδα μς" (Λουκ. 13, 27), λέει στόν νθρωπο ατή "σιωπηλή φωνή" παιδαγωγικς καί σάν μία όρατη   δύναμη πετάει τόν νθρωπο στά μαρα σκοτάδια κπτωτο καί μόνο του! 
Μοιρολογε ψυχή μονάχη της σάν ζητιάνα, νοιώθοντας καί στό σχατο κύτταρο τς πάρξεώς της τήν δυναμία της:
-"Δέν χω πο νά πάω!".  τσι φαίνεται...

ψυχή μας ατός παράλυτος:
"νθρωπον οκ χω" (ωά. ε', 7), παραπονεται παράλυτος γιά 38 λόκληρα χρόνια! Πς ντεξε; Παραπονιόταν, μλλον παρουσίαζε μία πραγματικότητα, χωρίς μως βλασφημία καί γογγυσμό πρός τό Πρόσωπο το ψίστου! ξάλλου, ο μαρτίες του τόν δήγησαν σέ κατάσταση παραλυσίας. Κανείς δέν φταίει, παρά μόνο ατός γιά τά παθήματά του. Παρόλ' ατά, πρχε θεραπεία. πηγή το ποθούμενου αματικο νερο ταν δίπλα του, σωτηρία του στεκόταν δίπλα του, γεία του περίμενε δίπλα του.
Ατός, μως, νήμπορος κι γκαταλελειμμένος πό τούς νθρώπους, διψοσε, χάνονταν τά χρόνια του λύτρωτα καί παρέμενε ρρωστος. Παράδοξον! χι, μως, γιά πολύ λλο...
"νθρωπον οκ χω", μοιρολογε καί παράλυτη ψυχή πό τά πάθη, τίς μαρτίες, τίς ρρώστειες, τίς θλίψεις καί τίς παιδαγωγίες το Θεο. Κανείς δέν φταίει γιά τά παθήματά της παρά μόνον ατή. Καί ποιός ξέρει γιά πόσον καιρό θά λέει τό μοιρολόι της καί θά κτίει τόν κανόνα της προσδοκώντας τόν λυτρωτή της, πως παράλυτος;! ρκε νά μήν γογγύσει καί νά μήν βλασφημήσει, πως παράλυτος! Βλέπετε, παραλυσία το παραλύτου δέν φτασε ως τόν πυθμένα τς ψυχς του. Εχε κόμη φιλότιμο κι "φηνε τόν Θεό στήν ερήνη Του" πείραστο!
Καί ψυχή τώρα μέσα σέ μία λόκληρη γ κι νάμεσα σέ σταμάτητη χλαγωγία μυριάδων νθρώπων, παραδόξως ξέμεινε μόνη της κι δύναμη κι ατή πως παράλυτος. τσι φαίνεται...

στιγμή τς συνάντησης ρχικά μέ τόν αυτό μας:

Κανείς δέν θά ποφύγει ατό τό ραντεβού. Γεννιόμαστε, συζομε καί πεθαίνουμε μέ ναν συγκάτοικο πού δέν θά τόν ποχωριστομε ποτέ! Τόν αυτό μας! Κι μως, δέν πιθυμομε νά μείνουμε μόνοι ελικρινς καί διαιτέρως μαζί του σχεδόν ποτέ. Δέν πιθυμομε νά τόν γνωρίσουμε, νά τόν φροντίσουμε, νά τόν περιθάλψουμε, νά τόν κπαιδεύσουμε, νά τόν διορθώσουμε καί νά τόν γαπήσουμε. Τρέχουμε νά φύγουμε πό ατόν καί στίς χαρές καί στίς λύπες. Κουκουλώνουμε μέ τήν περισπαστική παρουσία καί γνώμη τν λλων λα τά γεγονότα τς ζως μας καί ατήν τήν δια μας τήν παρξη. Γίναμε νεκροθάφτης το αυτο μας ν τ ζω κόμη. Ο σκέψεις, τά λόγια, τά ργα, ο προαιρέσεις, ο σκοποί μας κι ,τι λλο μς φορ, νακατεύονται σέ τέτοιον βαθμό μέ τν λλων, μέ ποτέλεσμα νά κοιτμε στόν καθρέφτη το σπιτιο καί νά ναγνωρίζουμε πολύ καλά τό περίβλημά μας, λλά ποφεύγοντας νά κοιτμε καί στόν καθρέφτη τς ψυχς μέ ατογνωσία καί ατομεμψία, δέν ναγνωρίζουμε ποτέ τό περιεχόμενό μας! αυτός μου ατός γνωστος. Εναι φοβερό νά ζήσεις καί μάλιστα πολλά χρόνια καί νά πεθάνεις μέσα σέ ναν αυτό, χωρίς νά μάθεις ποτέ ποιός εναι,... ποιός εσαι!
σιωπή το Θεο καί τν λλων, ο θλίψεις, ο πειρασμοί καί ο παιδαγωγίες, εναι ρα πού μς γίνεται να ναγκαστικό προξενιό μέ κάποιους πού δέν τούς θέλουμε πραγματικά, δέν τούς  γαπμε ληθινά καί δέν θέλουμε νά τούς γνωρίσουμε νυπόκριτα: τόν προξενευόμενο αυτό μας καί τόν προξενητή Θεό! λθε μεγάλη στιγμή!...
 
Τό δίκαιο πέρασμα τν δίκων πό τά πάθη το Δίκαιου Θεο:
ν ναμάρτητος Θεός καί νθρωπος ζησε ζωή μέ θλίψεις καί πέθανε θάνατο μέ θλίψεις γιά τίς δικές μας μαρτίες, γιατί μς φαίνεται βαρύ κι σήκωτο μες ο μαρτωλοί καί μπαθες νθρωποι νά χουμε θλίψεις; κακοδιαχείριση τν χρημάτων, δηγε σέ χρέη. Καί κακοδιαχείριση τν ψυχν, δηγε σέ θλίψεις. Πληρώνοντας τά χρέη, γλυτώνεις τήν φυλακή. Πληρώνοντας τίς μαρτίες, γλυτώνεις τήν κόλαση. Κι ατός πού πρέπει νά πληρώσει χρηματικά χρέη, νδεχομένως νά μήν μπορέσει νά βρε ποτέ τά φειλούμενα ποσά γιά νά γλυτώσει, κόμη κι ν θέλει. Ατός μως πού θά θελήσει νά συγχωρεθε πό τίς μαρτίες του, θά βρε μέσα πό τήν πειρη γάπη καί τό πύθμενο λεος το Θεο τούς τρόπους γιά νά ξεπληρώσει τά φειλούμενα χρέη τς ψυχς του καί νά γλυτώσει!
Πανάγαθος καί Φιλάνθρωπος Θεός, παραχωρε νά περάσουμε λίγο πό λα τά δικά Του πάθη γιά νά μς συγχωρέσει, νά μς καθαρίσει, νά μς λαμπρύνει, νά μς συναναστήσει καί νά μς χριστοποιήσει! Ποθε νά μς κάνει μικρούς Χριστούς! Τί σύλληπτη φιλευσπλαγχνία! Κι μες,... λυπούμαστε γιά τίς θλίψεις...
ποτήριον δέδωκέ μοι πατρ, ο μ πίω ατό;" (ωά. 18, 11), επε Κύριος γιά νά δηλώσει πώς ατό πού δίδει Θεός, εναι τό πιό φέλιμο, τό πιό παραίτητο, τό πιό θεραπευτικό, τό πιό σοφό, τό πιό σωτήριο, τό πιό τέλειο! Ατό τό διο ποτήριον πλώνει καί σέ μς ησος καί Βασιλιάς, γιά νά πιομε λιγάκι κι μες. Ποιός Βασιλιάς δίνει τό ποτήρι πού πίνει σέ κάποιον δολο του γιά νά πιε κι ατός; δικός μας Οράνιος Βασιλιάς ντίθετα, μς δίνει τό ποτήριόν Του καί μάλιστα χι πευθυνόμενος σέ δούλους (καί χρείους ...), λλά στά γαπητά Του τεκνία!
Πάνω σέ ατό τό ποτήριον, θά κουμπήσουν καί τά δικά μας χείλη κε πού κούμπησαν καί τά χείλη το Χριστο καί κρυφά θά φιληθομε μέ τόν διο τόν Θεό!!! Τό χετε συλλάβει ατό;!
ρα, λοιπόν: "τό ποτήριον δέδωκε μν Πατήρ, ο μή πίομεν ατό;"...

στιγμή τς συνάντησης μέ τόν Θεό:
ν δέν μείνει κανείς μόνος του, δέν μπορε νά βρε τόν Θεό. ν δέν μοιραστε καί δέν γευθε κανείς πό τό διο ποτήριον τν θλίψεων το Χριστο, δέν μπορε νά βρε τόν Θεό.
Ατή εναι συνάντηση μέ τόν Θεό γιά τόν μαρτωλό νθρωπο: σιωπή Του καί σιωπή τν λλων βουτηγμένες στήν θλίψη.
Τί γίνεται μως παρακάτω;...
δυνηρή σιωπή λύνεται καί γίνεται γλυκειά συνομιλία καί παράδοση στόν Θεό:
μή σέ ν οδ' ο μή σέ γκαταλείπω" (βρ. 13, 5) λέγει Κύριος στήν κάθε ψυχή.
σιωπή το Θεο δέν εναι γκατάλειψη, δέν εναι πόρριψη, δέν εναι πόσταση. Σωπαίνει γιά νά κούσουμε καλύτερα τά πάθη μας καί τίς μαρτίες μας. Σωπαίνει γιά νά τά πορρίψουμε καί νά  ναζητήσουμε Ατόν καί τό γιον θέλημά Του. Σωπαίνει γιά νά τρέξουμε κοντά Του μέ λαχτάρα καί νά πάρουμε ζωή, ζωή μακαρία καί τελεύτητο. Καί τότε, παίρνει νόημα καί σιωπή τν λλων! Ετυχς πού πάρχει κι ατή, γιά νά κούσουμε πιτέλους τόν ρρωστο αυτό μας νά βο πό τά πάθη του, νά διαγνώσουμε τήν σθένειά μας, νά ναζητήσουμε θεραπεία καί τό θέλημα το Θεο!
Καί μόλις γίνει ντιληπτό λο ατό, τότε σιωπή πό δυνηρή γίνεται γλυκειά. χουμε τόσο χρόνο πιά γιά νά Το μιλμε καί νά μς κούει μέσα στήν γλυκυτάτη γάπη Του. "Δόξα τ Θε πάντων νεκεν"! Καί πς νά μήν δοξάσουμε τόν Θεό μέσα στίς θλίψεις;! ταν Ατός ζησε καί πέθανε μέσα σέ ατές, λλά ταυτόχρονα νίκησε τήν μαρτία, τόν θάνατο καί τόν Διάβολο καί τελικά ναστήθηκε πό τά συντρίμμια τους, τότε κι μες χουμε τά χέγγυα τι τήν δια διαδρομή διανύουμε πατώντας πάνω στά χνάρια Του! Τήν ναστάσιμη καί σωτήρια διαδρομή! ρκε νά μήν γογγύζουμε καί νά Τόν δοξάζουμε. Πρίν πό τήν αγή, πάρχει τό παχύτερο σκοτάδι. Πρίν πό τήν σωτηρία, πάρχει ζόφος τν θλίψεων! Τό νήπιο φήνεται χωρίς ναλύσεις στά χέρια το πίγειου κηδεμόνα του, γεμάτο μπιστοσύνη καί μέ πόλυτο ασθημα σφάλειας. μες, γιατί νά μήν φεθομε χωρίς πιστίες στά χέρια το Τέλειου Ορανίου Πατρός πού "θέλει πάντας σωθναι"; ς χον, λοιπόν, στά τα τς ψυχς μας σάν οράνιος ψαλμός τά λόγια το Κυρίου:
«ν τ κόσμ τούτ θλψιν ξετε λλά θαρσετε, γώ νενίκηκα τόν κόσμον» (ωά. 16,33)

ποκάλυψη στήν ψυχή:
"...μείνατε δε κα γρηγορετε μετ᾿ μο" (Ματθ. 26, 38)
διος Κύριος, μς δίνει ταυτόχρονα μέ τό πρόβλημα καί τήν κβαση το προβλήματος.
κόμη καί ως θανάτου ν γίνει ψυχή μας περίλυπος, ν
"μένουμε ν τ νόματί Του" καί ν τ ληθεί Του καί ν τ γάπ Του προσευχόμενοι, τότε κανένας θάνατος δέν θά γγίξει τήν λύτρωση καί τήν σωτηρία τς ψυχς, πό σα πυρά θλίψεων καί ν εσέλθει, πως ο Τρες Παδες ν καμίν!
Καί πόσο περιόριστα γλυκύς καί γαπν μς εναι Κύριος, πού ν κατέθετε τήν δυνηρή κατάσταση τς πίγειας ζως του ("περίλυπος στιν ψυχή μου ως θανάτου"), Ατός, σκεπτόταν μς καί τήν δική μας ζωή: 
"μείνατε δε κα γρηγορετε μετ᾿ μο"!

ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ Τ ΘΕ ΔΟΞ!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου