Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2015

Ἅγιος Παΐσιος Ἁγιορείτης: «Ἐκεῖνοι ποὺ ἐλέγχουν μὲ ἀδιακρισία, ἔχουν πνευματικὴ σκότωση καὶ κακία»



πόσπασμα π τ βιβλίο «πιστολές»,
(γίου) Γέροντος Παϊσίου γιορείτου,
κδοση . συχαστηρίου «Εαγγελιστο ωάννου το Θεολόγου» Σουρωτ Θεσσαλονίκης
ταν κανες προσπαθ ν τοποθετήση τ κκλησιαστικ θέματα μ ρθόδοξο τρόπο, κα σκοπς του εναι τ ν τοποθετήση καλύτερα τν αυτό του, πς θ ελογηθ π τν Θεό;

Οτε πάλι θ πρέπη ν συγκινται κανες κα π κείνους πο τοποθετον τ κκλησιαστικ θέματα πολ καλά, ρθόδοξα, ἐὰν ο διοι δν εναι καλ τοποθετημένοι στν κκλησία, κα τν ταράσουν μ κρότητες λαφρότητες.
Τ δύο κρα πάντα ταλαιπωρον τν Μητέρα κκλησία, κα ο διοι πο τ κρατον ταλαιπωρονται, διότι τ δύο κρα συνήθως καρφώνουν… Εναι δηλαδ σν ν κρατάη τ να κρο δαιμονισμένος, ταν χη ναίδεια πνευματικ (περιφρόνηση γι λα), τ δ λλο κρο σν ν τ κρατάη τρελός, ταν χη μωρ ζλο μ στενοκεφαλιά, κα τότε -Θες φυλάξοι!- μπορε ν χτυπιένται συνέχεια τ δύο κρα, κα «κρη ν μν βρίσκη» κανείς.
κενοι πο θ μπορέσουν ν λυγίσουν τ δύο ατ κρα, ν νωθον, θ στεφανωθον π τν Χριστ μ δύο μαράντινα στεφάνια.
Δν πρέπει ν δημιουργομε θέματα στν κκλησία οτε ν μεγαλοποιομε τς μικρς νθρώπινες ταξίες πο γίνονται, γι ν μ δημιουργομε μεγαλύτερο κακό, κα χαίρεται πονηρός.
ποιος γι μικρ ταξία ταράσσεται πολ κα ρμάει πότομα, ν τν...
διορθώση δθεν, (μ ρμ κα ργή), μοιάζει μ λαφρόμυαλο Νεωκόρο πο βλέπει ν στάζη να κερ κα ρμάει πότομα, μ φόρα, γι ν τ διορθώση δθεν, λλ παίρνει σβάρνα νθρώπους κα μανουάλια κα δημιουργε τν μεγαλύτερη ταξία τν ρα τς Λατρείας.

Δυστυχς, στν ποχ μας χουμε πολλος πο ταράσσουν τν Μητέρα κκλησία. σοι π ατος εναι μορφωμένοι, πιασαν τ Δόγμα μ τ μυαλ κα χι μ τ Πνεμα τν γίων Πατέρων. Ο δ λλοι πο εναι γράμματοι, τ πιασαν κα ατο μ τ δόντια τ Δόγμα, γι΄ ατ κα τρίζουν τ δόντια, ταν συζητον κκλησιαστικ θέματα, κι τσι δημιουργεται μεγαλύτερη ζημία στν κκλησία π ατος παρ π τος πολέμιους τς ρθοδοξίας μας.
σοι δικαιλογον τν κακία τους μ τν δθεν λεγχο στος λλους κα χι στν αυτό τους, μ τ ν δημοσιεύουν στν κόσμο κκλησιαστικς καταστάσεις –κόμη κα πράγματα πο δν λέγονται- προφασιζόμενοι τ «επέ τ κκλησί», ς κάνουν πρτα ρχ π τν μικρή τους κκλησία, τν οκογένειά τους τν δελφότητά τους καί, ἐὰν τος φαν καλό, τότε ς ρεζιλέψουν κα τν Μητέρα κκλησία. Τ καλ παιδιά, νομίζω, ποτ δν κατηγορον τν μάνα τους. Δυστυχς μως, πολλο περίσκεπτοι δίνουν φθονο πολεμικ λικ στος αρετικούς, κα καταλαμβάνουν ρθόδοξες πόλεις κα χωρι ο εχωβάδες κ.λ.π. κα αξάνουν τ εραποστολικό τους ργο.

…Ο λευθερωμένοι μως νθρωποι π τ πάθη τους, πειδ δν χουν κακία, τ κακ τ διορθώνουν μ καλοσύνη. Ἐὰν δον καμι φορ κάπου λίγη καθαρσία πο δν καθαρίζεται, τν σκεπάζουν μ πλάκα, γι ν μν ηδιάση κα λλος πο θ τν βλεπε. ν κενοι πο ξεσκαλίζουν σκουπίδια, μοιάζουν μ τς κότες…
Δν εναι ελικρινς κα εθς κενος πο λέει κατ πρόσωπο τν λήθεια οτε κενος πο τν δημοσιεύει, λλ κενος πο χει γάπη κα ληθιν ζω κα μιλάει μ διάκριση, ταν πρέπη, κα λέει κενα πο πρέπει στν πρέπουσα ρα.
κενοι πο λέγχουν μ διακρισία, χουν πνευματικ σκότωση κα κακία κα τος νθρώπους, δυστυχς, τος βλέπουν σν κούτσουρα. Καί, ν τος πελεκάνε λύπητα, κα ποφέρουν ο νθρωποι, ατο χαίρονται γι τ τετραγώνισμα πο τος κάνουν (τν κυβισμό)!
σοι βιάζονται ν κάνουν τν Πνευματικ Πατέρα, ν χουν πολλς τοξίνες πνευματικς κόμη, μοιάζουν μ τ γουρα στυφ κυδώνια, πο ση ζάχαρη κα ἐὰν ρίξουμε, πάλι γλυκ τς προκοπς δν γίνεται, λλ κα ν γίνη, γρήγορα ξινίζει. Τ γλυκ λόγια κα ο μεγάλες λήθειες χουν ξία, ταν βγαίνουν π ληθιν στόματα, κα πιάνουν τόπο μόνο στς καλοπροαίρετες ψυχς κα στος μεγάλους νθρώπους πο χουν καθαρ νο.

Μεγαλύτερη ξία χει νας ελογημένος νθρωπος πο λλαξε σωτερικ κα γίασε κα ξωτερικά, παρ λοι ο νθρωποι πο λλάζουν συνέχεια μόνον τ ξωτερικ ροχα τους) κα διατηρον σωτερικ τν παλαιό τους νθρωπο μ ρχαιολογικς μαρτίες.
Μεγαλύτερη ξία χει νας λόγος ταπεινο νθρώπου μ βιώματα, πο βγαίνει μ πόνο π τ βάθη τς καρδις του, παρ νας σωρς φιλολογίες ξωτερικο νθρώπου, πο βγαίνουν μ ταχύτητα π τν κπαιδευμένη του γλώσσα, ποία δν πληροφορε τς ψυχές, γιατί εναι σάρκα κα χι πύρινη γλώσσα τς γίας Πεντηκοστς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου