Τετάρτη 5 Αυγούστου 2015

Ο άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτις μιλάει για την αποκρυφιστική θρησκεία της μασονίας



Ακόμα ένας Άγιος της Πίστης μας μιλάει ξεκάθαρα για την αποκρυφιστική θρησκεία της Μασονίας.


γιος Νικόλαος (Βελιμίροβιτς), πίσκοπος χρίδος (1881-1956) νήκει στς πιφανέστερες κα μ οκουμενικ κρος θεολογικς μορφς τς ρθοδόξου κκλησίας τς Σερβίας το τελευταίου αἰῶνος, μαζ κα μ τν πνευματικό του υό, τν γνωστ Γέροντα κα Θεολόγο γιο ουστνο Πόποβιτς, τς Μονς το Τσέλιε, Καθηγητ (1935-1945) τς Δογματικς στ Θεολογικ Σχολ Βελιγραδίου. Νικόλαος Βελιμίροβιτς, διδάκτωρ τς Θεολογίας στ Πανεπιστήμιο τς Βέρνης (1908) κα τς Φιλοσοφίας στ Πανεπιστήμο τς Γενεύης (1909), κολούθησε μετέπειτα τν δ τς φιερώσεως στν Χριστ κα τν κκλησία Του. πηρέτησε τν κκλησία τς Σερβίας ς πίσκοπος Ζίτσας (1919, 1934-1941) κα χρίδος (1920-1934). Μετ τν πικράτηση τν Γερμανν στ Γιουγκοσλαβία (1941) πέστη διώξεις κα κατέληξε στ στρατόπεδο συγκεντρώσεως Νταχάου, που πέστη κακουχίες κα βασανιστήρια. Μετ τ πέρας το Β΄ Π.Π. κα τν πικράτηση το κομμουνισμο στ Νοτιοσλαβία, κατέφυγε στς Η.Π.Α. που δίδαξε σ διάφορες ρθόδοξες Χριστιανικς Πανεπιστημιακς Σχολς κα Σεμινάρια. νακηρύχθηκε γιος π τν ερ Σύνοδο τς ρθοδόξου κκλησίας τς Σερβίας τ τος 2003, ορταζόμενος στς 18 Μαρτίου (μερομηνία κοιμήσεως).

γιος Νικόλαος χρίδος χαρακτηρίζεται κα πράγματι πρξε κα διατελε παρ Θε ς «Ποιμένας μ διαίτερη διακριτικότητα, λόγιος μ βαθι καλλιέργεια, πνευματικς νθρωπος μ μεγάλη πήχηση κα διεθν κτινοβολία» [1].

ν προκειμέν ποτίμηση κα προειδοποίηση το γίου Νικολάου χρίδος ναντι το πικίνδυνου φαινομένου τς Μασονίας, προέρχεται π τν πολλος γνωστα κα δυσεύρετα – Πρακτικ  τς Προκαταρκτικς πιτροπς τν γίων ρθοδόξων κκλησιν τς συνελθούσης ν τ ν γί ρει ερ Μεγίστ Μον το Βατοπεδίου, π Πατριαρχίας Φωτίου Β΄. πιτροπ ρχισε τς ργασίες της τν Κυριακ τς Πεντηκοστς, 8 ουνίου, το 1930 κα συγκρότησε συνολικ 15 συνεδρίες π τν προεδρία το Μητροπολίτου ρακλείας Φιλαρέτου. ν λόγ Διορθόδοξος πιτροπ συγκλήθηκε π τ Οκουμενικ Πατριαρχεο μ σκοπ ν καταρτίσει κατάλογο θεμάτων πρς συζήτηση στ μελλοντικ Προσύνοδο, ποία θ προετοίμαζε τ μέλλουσα Οκουμενικ Σύνοδο τς ρθοδοξίας. Σημαντικ θέση στ σχεδιαζόμενη Προσύνοδο θ εχε τ ζήτημα τς μερολογιακς μεταρρυθμίσεως κα το Πασχαλίου. φορμ τς συγκλήσεως στ γιον ρος ατς τς Διορθοδόξου Προκαταρκτικς πιτροπς ταν κρυθμη κατάσταση πο εχε δημιουργηθε στν λλάδα μ τν μερολογιακ μεταρρύθμιση (1923), ποία κατέστησε φανερ τν πικινδυνότητα βεβιασμένων κα μεμονωμένων ποφάσεων π τς Τοπικς ρθόδοξες κκλησίες.

Κατ τν τελευταία, ΙΕ΄ Συνεδρία, στς 23 ουνίου 1930, καθορίσθηκε κα γκρίθηκε κατάλογος τν θεμάτων, 16 συνολικά, τ ποα θ πρεπε ν πασχολήσουν τν μελλοντικ Προσύνοδο (βλ. σελίδες 143-145 τν Πρακτικν). ς κτο θέμα καταχωρίσθηκε «ξεύρεσις τρόπου συνεργασίας τν ρθοδόξων κκλησιν πρς πόκρουσιν το θεϊσμο κα τν διαφόρων πεπλανημένων Συστημάτων, οον: Μασωνισμο, Θεοσοφισμο, Πνευματισμο κ.λ.π.» (σελ. 144 τν Πρακτικν).

ραγε, ξακολουθε σήμερα ν παραμένει τ θέμα τς Μασονίας – κα μάλιστα ς σωτερικο χθρο – στ λίστα τν πρς συζήτηση θεμάτων π τ σχεδιαζόμενη Οκουμενικ Σύνοδο κα τς Διορθόδοξες Προπαρασκευαστικς πιτροπς τν σχάτων δεκαετιν; μήπως τ ζήτημα «ξαφανίσθηκε», πως ξαφανίσθηκαν πιλύθηκαν μ μεμονωμένες κα χι γενικ ρθοδόξως ποδεκτς ποφάσεις τερα φλέγοντα θέματα τς ρθοδόξου κκλησιολογίας, πως τρόπος εσδοχς τν αρετικν κα σχισματικν στος κόλπους τς Μις, ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας;

Στ σχετικ μ τ Μασονία εσήγησή του γιος Νικόλαος πισημαίνει τ ξς σημαντικ στοιχεα (κ τς Συνεδρίας Γ΄· § Η΄Προτάσεις τς Σερβικς ποστολς · Τρίτη, 10η  ουνίου 1930):

(α) Τ ζήτημα τς Μασονίας εχε ποτιμηθε π τ Πατριαρχεο Κωνσταντινουπόλεως ς πρς τς λλες αρέσεις, πως Ονία κα Χιλιασμός, πο τέθηκαν γι συζήτηση στν Προκαταρκτικ Σύνοδο (τότε κόμη παπικ Ονία θεωρετο ρθς αρεση, μέχρι κα τν λέθρια συμφωνία το Balamand τ 1993).

(β) κίνδυνος π τ Μασονία εναι μεγαλύτερος λων, διότι λευθεροτεκτονισμς εναι χθρς κα ξωτερικς κα σωτερικς τς κκλησίας.

(γ) Γι τν διο λόγο Μασονία εναι χθρς μεγαλύτερος κα π τν Μπολσεβικισμό (τ δ φοβερ ατ λόγια λέχθηκαν τ στιγμ πο «κόκκινος τρόμος» στ Σοβιετικ νωση ταν στ ποκορύφωμά του, λλ κα κκλησιαστικ κατάσταση τς Ρωσίας πάνδεινη, λόγ το διχασμο μεταξ φ’ νς το Πατριαρχείου Μόσχας π τν Πατριάρχη γιο Τύχωνα, φ’ τέρου δ τν σχισματικν τς ριστεριστικς, λεγομένης «Ζώσης κκλησίας», θέμα πο πασχόλησε σ μεγάλη κταση κα τν παροσα ατ πιτροπ το 1930).

(δ) ρκετο π τος διανοουμένους εχαν δη τν ποχ κείνη μπλακε στ Μασονία.

(ε) λευθεροτεκτονισμς (Μασονία) εναι νέος ρειανισμς (διότι πορρίπτει τν πλήρη θεότητα το Υο το Θεο, δηλ. το Χριστο, τν μοουσιότητά κα σότητά Του πρς τν Θεν Πατέρα).

(στ) Μασονία ξισώνει τν Χριστ μ τν Μωϋσ, τν Βούδδα, τν Μωάμεθ, ρχηγος «θρησκειν» κα πομένως καταργε τν Χριστό, τ Εαγγέλιο κα τν Πίστη τς κκλησίας, πο τονίζει τι ρθοδοξία εναι μόνη ληθς θρησκεία (διότι Χριστς εναι Παντοκράτωρ Θεός). 

(ζ) Μπροστά μας βρίσκεται μέγας γώνας ναντίον τς Μασονίας, τν ποον πρέπει ν ναλάβουμε χωρς φόβο, ν νόματι το Θεο (ο σημερινς ξελίξεις, κκλησιαστικς κα θνικο-πολιτικές, πιβεβαιώνουν τς κτιμήσεις ατς το γίου Νικολάου Βελιμίροβιτς).

δο τοποθέτηση το γίου Νικολάου Βελιμίροβιτς π λέξει [2] :

«3). Τ ζήτημα το λευθέρου Τεκτονισμο. Μεγάλη κκλησία Κωνσταντινουπόλεως σημείωσεν ν τ Καταλόγ ατς αρέσεις τινς νομαστί, ς τν Ονιτισμόν, Χιλιασμν κ.τ.λ., λλ’ Μασωνικς κίνδυνος περβαίνει πάντας, κα δυστυχς κανο τν διανοουμένων ενε συνδεδεμένοι μετ΄ ατο. Οτος ενε νέος ρειανισμς κα νώπιον μν πρόκειται μέγας γών, ν φείλομεν νευ φόβου ν ναλάβωμεν ν νόματι το Θεο. μεγαλύτερος κίνδυνος το Χριστιανισμο ν τ κόσμ δν ενε Μπολσεβικισμς λλο τι, λλ’ Τεκτονισμός, διότι ενε χθρς ξωτερικς κα σωτερικός. μες λέγομεν τι Χριστιανικ Θρησκεία ενε Θρησκεία, μόνη Θρησκεία, κα ρθοδοξία μόνη ληθής, ατο δ’ ρνονται τ Εαγγέλιον κα τν Χριστόν, θέτοντες ατν ν σ γραμμ πρς τν Μωϋσν, τν Βούδδαν, τν Μωάμεθ».

Βλ. τς πισυνημμένες φωτογραφίες το κειμένου.

Τ θέμα τς Μασονίας κα τν («δελφικν» της, σημειώνουμε μες) συστημάτων το θεοσοφισμο κα το πνευματισμο, συζητήθηκαν κτενέστερα σ λλη συνεδρία, τν  ΙΑ΄, (σελ. 127-128 τν Πρακτικν), που κατ τν πληροφορία τν Πρακτικν κα χωρς περαιτέρω διευκρινίσεις, «διεξάγεται μακρ συζήτησις, καθ’ ν πολλα ναπτύσσονται γνμαι περ τς φύσεως, το σκοπο τν ς νω συστημάτων κα τς π το Λαο πιδράσεως ατν» (σελ. 128). Βεβαίως, καθς νέφερε (σελ. 127) κα Μητροπολίτης ρμουπόλεως Νικόλαος, 2ος ντιπρόσωπος το Πατριαρχείου λεξανδρείας, περ τς Θεοσοφίας πρχε δη καταδικαστικ συνοδικ πόφαση, δ κατ τς Μασονίας ντιρρητικ γραμματεία ταν τότε πολ μεγάλη : «[] Θεοσοφισμς χει καταδικασθ παρ ερς Συνόδου, περ Μασωνισμο δν γνωρίζει ν πάρχ καταδικαστικ Συνοδικ πόφασις, λλ’ χουσι τόσα κατ’ ατο γραφ, στε τμόσφαιρα ν εναι κεκορεσμένη».

Παρ τν πόφαση πο λήφθη π τν Προκαταρκτικ πιτροπ στν .Μ.Μ. Βατοπεδίου τ 1930, δυστυχς κ μέρους τολάχιστον τν λληνοφώνων ρθοδόξων κκλησιν, μόνη κκλησία τς λλάδος πρε ρκετ στ σοβαρ τ θέμα το λευθεροτεκτονισμο – Μασονίας, στε στηριζόμενη νομαστικς στς ποφάσεις τς Προκαταρκτικς ατς πιτροπς το 1930 ν γί ρει, ν λάβει τ τος 1933 τν πρώτη πίσημη  π τρες συνολικά (1933, 1972, 1996) – καταδικαστικ τς Μασονίας πόφασή της, στ Συνεδρία τς 7ης κτωβρίου 1933 κα ν κδώσει εδικ Πράξη (κκλησία 48/1933, σελ. 37-39). Σύμφωνα μ ατν Μασονία εναι «διεθνς μυητικς ργανισμς» κα «μυσταγωγικ σύστημα, περ πομιμνσκει τς παλαις θνικς μυστηριακς θρησκείας λατρείας, π τν ποίων κατάγεται κα τν ποίων συνέχειαν κα ναβίωσιν ποτελε»· πίσης, Σύνοδος κατηγορε τ Μασονία γι συγκρητισμό, πργμα πο πιβεβαιώνει τν καταγωγή της π τ ρχαα εδωλολατρικ μυστήρια, τ ποα δέχονταν στς μυήσεις τους κάθε λάτρη, ποιουδήποτε Θεο· Μασονία «νυψο νεπαισθήτως αυτν ες εδός τι περθρησκείας, θεωροσα πάσας τς θρησκείας, μηδ τς Χριστιανικς τοιαύτης ξαιρουμένης, ς ποδεεστέρας ατς» [3].

θεολογικ κινητικότητα πο ναπτύχθηκε ς συνέπεια τς ν λόγ προβληματικς στς ρχς τς δεκαετίας το 1930 προφανς πρξε κα τ ναυσμα γι τ συγγραφ π τν μακαριστ Καθηγητ Π.Ν. Τρεμπέλα τν ργων του Μασωνισμς κα Θεοσοφία, τ 1932, κα Πνευματισμς τ 1936 [4] .

Παρ τν βάσιμη μφισβήτηση σήμερα στ Σερβία π μερικος κύκλους τς ντι-μασονικς στάσεως το γίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, παραπάνω κρυστάλλινη θέση του πιβεβαιώνεται κα π λλα γραπτά του, πως τν πιστολ (115) Στν δελφότητα το «γίου ωάννου» γι τ ποκαλυπτικ φαινόμενα τς ποχς μας, ποία γράφηκε σ κάποιο χρόνο μεταξ 1937-1941. Κα κε γράφει τ ξς [5] :

«Διαβάσατε τν ποκάλυψη το ωάννη κα σς κυρίευσε φόβος. Σς φαίνεται τι κενες ο φοβερς περιγραφς ναφέρονται κριβς στν ποχή μας. Κάποιος σς ρμήνευσε τι λοι κενοι ο φοβερο δράκοι κα τ θηρία δη ρθαν στν κόσμο: Κα κόκκινος δράκος (π. 12, 3) ς «σοσιαλισμός», κα τ μαρο δεκατοκέρατο θηρίο (π. 13, 1) ς «μασονισμς» κα τ δικέρατο θηρίο (π. 13, 11) ς «αρεση». Κα λα ατ τ τέρατα στν πόλεμο ναντίον το χριστιανισμο! κριβς τσι εναι, δέλφια μου. Στν ποχή μας κόλαση χει ξεσηκώσει λες τς στρατιές της ναντίον το Χριστο κα ο πραγματικο χριστιανο πρέπει χωρς φόβο ν κοιτον μπροστά τους, μ δυνατ πίστη κα μπιστοσύνη στν μοναδικ νίκητο».

π τν δια περίοδο προέρχεται μεταξ πολλν λλων πιστολν το γίου, κα μία κόμη παρεμφερς στ θέμα μας, που γιος Νικόλαος προειδοποιε κάποιον Χριστιαν γι τν δαιμονικ προέλευση νς ράματος πο εδε πιστς μ περιεχόμενο «διαθρησκειακς ναρμόνισης». Γράφει γιόσοφος ποιμένας [6] :

«Εχατε να συνήθιστο ραμα στν κκλησία κατ τ διάρκεια τς προσευχς. Εδατε πς Χριστς βγκε π τ ερ κα στάθηκε. στερα βγκε κάποιος σν βραος ραβίνος, κα στάθηκε ξ ριστερν το Χριστο. Τελικ βγκε πάλι κάποιος μ τ μαντήλα στ κεφάλι, κα στάθηκε κ δεξιν το Χριστο. Τότε κα ο δυό τους π τς πλευρς δωσαν τ χέρια στν Χριστ κα καναν χειραψία μαζί Του. Τέτοιο ραμα εχατε. ν σν ρμηνεία το δθεν ρμηνευτ νακοινώνετε τ ξς: Θες θέλει ν συμφιλιωθον λες ο θρησκεες κα ν δημιουργηθε μία πίστη στν κόσμο ! καθένας πο εναι μυημένος στ μυστήρια τς Βασιλείας το Θεο μπορε ν σς πε τι κα τ ραμα εναι ψευδς κα ρμηνεία εναι ψευδής. Τ φάντασμα πο εδατε μπροστά σας δν εναι π τν Θεό, λλ π κενον πο πάντα σηκώνει τ κέρατά του ναντίον τς πίστης το Χριστο [] π πο τέτοιο ραμα, ρωττε. π κενον πο βάζει σ πειρασμούς. πιθεωρστε τ ζωή σας κα θ καταλάβετε. Στς μέρες μας πολ κούγεται – π τος λιγόπιστους, βέβαια – περ τς συμφιλίωσης κα ξίσωσης λων τν θρησκειν [] Μπερδέψατε τς ννοιες. λλο πράγμα εναι κοινωνικ κα πολιτικ ερήνη κα λλο συμφιλίωση τν θρησκειν. Κα λλο πράγμα εναι ξίσωση στ δικαιώματα κα τς ποχρεώσεις τν πολιτν κα λλο σοπέδωση τν θρησκειν. Στος χριστιανος χει αστηρ διαταχθε λεημοσύνη πρς λους τος νθρώπους, χωρς διαφορ στν πίστη, λλ ταυτόχρονα κα αστηρ τήρηση τς λήθειας το Χριστο. ς χριστιανς σες μπορετε ν θυσιάσετε γι τος λλοθρήσκους κα τν περιουσία κα τ ζωή σας, λλ μ τίποτα τν λήθεια το Χριστο, φο κενο εναι, ν ατ χι, δική σας διοκτησία. δ βρίσκεται λίθος προσκόμματός σας, σ τούτη τ μ διαφοροποίηση. π τούτη τν μ διαφοροποίηση ρθε κα σύγχυση στν ψυχή. Στ πραγματικότητα σες δν εδατε οτε τν Χριστ οτε τν Μωάμεθ, εδατε μόνο τ δική σας ψυχή. Θες ς σπεύσει σ βοήθειά σας».

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ – ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

[1] Σημείωμα γι τν κδοση ν ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ, Δρόμος δίχως Θε δν ντέχεται, εραποστολικς πιστολς Α΄, κδόσεις «ν πλ», θήνα 2010(4), σελ. 15.
[2] Πρακτικ τς Προκαταρκτικς πιτροπς τν γίων ρθοδόξων κκλησιν τς συνελθούσης ν τ ν γί ρει ερ Μεγίστ Μον το Βατοπεδίου (8-23 ουνίου 1930),  τύποις «Φαζιλτ» Τάσσου-Βακαλοπούλου, ν Κωνσταντινουπόλει 1930, σελ. 73.
Βλ. τ  σύγγραμμα στ Βιβλιοθήκη το Πανεπιστημίου Κρήτης
[3] ΑΡΧΙΜ. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΤΣΙΑΚΚΑΣ, γκυκλοπαιδικ Λεξικ Θρησκειν κα Αρέσεων, Παραχριστιανικν-Παραθρησκευτικν μάδων κα Σύγχρονων δεολογικν Ρευμάτων, κδ. .Μ. Τροοδιτίσσης, 2002, σελ. 583.
[4] ΕΜΜ. Ι. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, «Τρεμπέλας Παναγιώτης» ν ΘΗΕ 11 (1967), στ. 847
[5] ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ, Δρόμος δίχως Θε δν ντέχεται, εραπο-στολικς πιστολς Α΄, κδόσεις «ν πλ», θήνα 2010(4), σελ. 286.
[6] πιστολ (127) Στν συνταξιοχο Π.Ν. γι να ραμα ν ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ, Δρόμος δίχως Θε δν ντέχεται, εραποστολικς πιστολς Α΄, κδόσεις «ν πλ», θήνα 2010(4), σελ. 313.315.

1 σχόλιο: