Δευτέρα 13 Ιουλίου 2015

Πικραμένοι οι Αγιορείτες με τις δηλώσεις του Οικουμενικού Πατριάρχη



Πικραμένοι οι Αγιορείτες με τις δηλώσεις του Οικουμενικού Πατριάρχη


Πικρία και στενοχώρια πότισε την αγιορείτικη κοινότητα ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, σύμφωνα με όσα ανέφεραν στη Romfea.gr αγιορείτες μοναχοί και ηγούμενοι αρκετών και σημαντικών Μονών.

Αφορμή ήταν οι δηλώσεις του Παναγιωτάτου κατά την πανηγυρική συνεδρία της Ιεράς Κοινότητας στην οποία φωτογράφισε την υπόθεση της Μονής Βατοπαιδίου.

Λίγες μόλις ώρες μετά την αποχώρηση του Οικουμενικού Πατριάρχη και ο απολογισμός των αγιορειτών έχει αρνητικό πρόσημο.

Ακόμη και Ηγούμενοι άλλων Ι. Μονών εξέφρασαν την πικρία τους για τις δηλώσεις του Πατριάρχη, ο οποίος, όπως έλεγαν, υιοθετώντας, προς απογοήτευσή τους, άκριτα τα "σενάρια" συγκεκριμένων κύκλων που εξυπηρετούν συγκεκριμένες σκοπιμότητες και μάχονται την Εκκλησία και το Άγιο Όρος δηλητηριάζει με τις δηλώσεις του την αγιορείτικη κοινότητα.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης στην ομιλία του αναφέρθηκε σε δύο προβλήματα που ταλανίζουν το Άγιο Όρος και λυπούν την Μητέρα Εκκλησία: την υπόθεση της Μονής Εσφιγμένου και την υπόθεση Ηγουμένου μεγάλης Μονής με τον συνεργάτη του που "διαπομπεύουν πανελληνίως και παγκοσμίως τον ιερό τόπο της Υπεραγίας Θεοτόκου".

Μίλησε για διασυρμό του Αγίου Όρους και πως πρέπει να μην ασχολούνται οι μοναχοί με την κοινωνική αποστολή παρά μόνο οι λαϊκοί, υποστηρίζοντας πως ο πειρασμός της εκκοσμίκευσης προβάλλει και στους αγιορείτες μοναχούς.

Γιατί πρέπει να κρίνονται με άλλα μέτρα και σταθμά όμως ιδίου τύπου θέματα, αναρωτιόντουσαν οι αγιορείτες.

Αντίστοιχα, δεν έχει προκληθεί επί σειρά ετών και μέγας σάλος στο Ορθόδοξο ποίμνιο για τις συμπροσευχές με τους Καθολικούς και τις πέραν του δέοντος σχέσεις με αλλόθρησκους, όπως π.χ. με τους μουσουλμάνους;

Εκεί γιατί δεν προβληματίστηκε εξίσου η Μητέρα Εκκλησία; Μήπως γιατί η ίδια είχε την πρωτοβουλία αυτών των κινήσεων;

Ο ίδιος ο Παναγιώτατος δεν ενθαρρύνει με τη στάση του, έλεγαν, τους κληρικούς και τους μοναχούς να συνεργούν για τη διεκπεραίωση κοινωνικών αποστολών;

Άραγε η περιβαλλοντική εκστρατεία που έχει ξεκινήσει προ ετών ο Παναγιώτατος με τις κρουαζιέρες στον Αμαζόνιο για την προστασία του πλανήτη, δεν είχαν μία κοινωνική αποστολή;

Που είναι το μεμπτό όταν Ι. Μονές του Αγίου Όρους στηρίζουν το κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο Ι. Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος και άλλων Ορθόδοξων Εκκλησιών;

Γιατί να υπάρχουν άλλα μέτρα και σταθμά; Ποια η σκοπιμότητα, έλεγαν και, επί της ουσίας, ο Οικουμενικός Πατριάρχης με ποιανού το μέρος τάσσεται; Με εκείνους που μάχονται την Εκκλησία ή εκείνους που αποδεδειγμένα στέκονται δίπλα της και αγωνίζονται γι' αυτή;

Ακολουθεί το απόσπασμα της ομιλίας του Παναγιωτάτου που φωτογραφίζει τον Ηγούμενο Εφραίμ και την υπόθεση Βατοπαιδίου

"Πέραν μως το χρονίζοντος κα φλέγοντος σφιγμενιτικο ζητήματος μ τς παραμέτρους ατο κα π τς σφαλείας το ερο Τόπου, π το ποίου, παναλαμβάνομεν, φείλει ν γκύψ μετ τς δεούσης σοβαρότητος κα πεθυνότητος τ ερν γιορετικν Σμα ν τ συνόλ ατο κα πάντες ο μπλεκόμενοι παράγοντες, μάλιστα φείλουσα να τηρ τ τεθεσπισμένα κα τς λαμβανομένας ποφάσεις ντιμος λληνικ Πολιτεία, τερον λυπηρν πρόβλημα, ξελισσόμενον, παρ τς ς λαβε περ το ντιθέτου Μήτηρ κκλησία διαβεβαιώσεις, κα λαμβάνον, ς νεκοινώθη κατ᾿ ατάς, δυσμεν τροπήν, εναι τό, δι τς ες δίκην παραπομπς, δι κ προθέσεως πράξεις «κακουργηματικς» βαρύτητος, καθηγουμένου κ τν πρώτων ερν Μονν το γίου ρους κα μοναχο συνεργάτου ατο, ς δημοσιεύεται κα διαπομπεύεται δι τν μέσων νημερώσεως πανελληνίως κα παγκοσμίως ερς οτος τόπος τς περαγίας Θεοτόκου, χρος οτος τς νυχθημέρου προσευχς κα τς σκήσεως.

Τ γεγονς λύπησε τν Μητέρα κκλησίαν κα τν προβληματίζει, πιδείξασαν μέχρι σήμερον νοχν κα σύνεσιν. Ο ερημένοι, κατ τ κατηγορητήριον παραπεμπτικν βούλευμα, κινήθησαν ξιοποίνως ες πολυπράγμονας πρωτοβουλίας κα νεργείας πέραν κα π περβάσει τν μοναχικν καθηκόντων ατν, δι τ ποα γκατελείψατε ο τν τόπον τς Θεομήτορος οκοντες τν κόσμον κα τ το κόσμου.

διασυρμς τν ποον φίσταται ερς Τόπος ξ ατίας των, π σειρν τν, εναι μέγας. τροπ τς ποθέσεως, νεξαρτήτως τς κβάσεως τς πικειμένης δίκης, διδάσκει τι δν εναι πρέπον ν γκαταλείπουν ο μοναχο τν μοναχικν σκησιν κα ν πιδίδωνται ες ργα κοινωνικς ποστολς, δι τν πραγματοποίησιν τν ποίων καταλληλότεροι εναι ο λαϊκο κα ν τ κόσμ στρατευομένη κκλησία.

Φαίνεται, τι πειρασμς τς κκοσμικεύσεως προσβάλλει καί τινας τν γιορειτν δελφν κα πρέπει ν τονισθ κα ν πισημαίνηται συνεχς κα πανειλημμένως διαφορετικ ποστολ το μοναχο να μ μετατρέπηται οτος π νθρώπου προσευχς κα φιερώσεως ες πλον κοινωνικν ργάτην - περ χερον- κα πιχειρηματίαν.

Ες τς κος κα ες τν ντίληψιν μν κα τς Μητρς κκλησίας περιέρχονται κα λλαι οχ σύμφωνοι πρς τν ποστολν  τν μοναχν καταστάσεις, δι τς ποίας λυπούμεθα κα ς Πατριάρχης σας κα πνευματικός σας πατήρ, κυρίως μως διότι διασύρεται ν τος θνεσι τ γιον νομα κα ποστολ το περιβλέπτου ρους τούτου τς ρετς. «Οκ ν μν οτω», δελφο κα πατέρες, να μιλήσωμεν «ν ν εαγγελικ λόγ». Δαμάσωμεν τς δυναμίας μν. Στμεν καλς, στμεν μετ φόβου, νώπιον το ερο μυστηρίου τς μοναχικς κλήσεως κα σκήσεως κα ζως, κα μάλιστα τς γιορειτικς, τν ποίαν φύλαξαν διαλώβητον ο  αἰῶνες.

Μ λησμοντε, γιορεται πατέρες, τι «γοράσθητε τιμς» (πρβλ. Α΄Κορ. ς΄, 20), τι εσθε «ξία πνεύματος». Κα α ξίαι α πνευματικαί,  δν γοράζονται, δν χαρίζονται, μόνον φυλάσσονται. Πέριξ μν ρίπτονται κα κυκλοφορον συνθήματα πρόχειρα, παγίδες λέξεων, μμετροι λόγοι, ο ποοι φθείρουν κάθε ψηλν ννοιαν κα εθυναίνουν ερώτατα δεώδη. μες κρίνομεν μείζονα πάσης τιμς, τήν «τιμν το τετιμημημένου» (Ματθ. κζ΄, 9), τοι τ κατ᾿ ξοχήν «θλημα» κα τόν «σκοπόν» καί «στόχον» το γίου ρους κα τς ρθοδόξου Μοναχικς σκήσεως. "

Του Αιμίλιου Πολυγένη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου