Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015

Η γριούλα που δίδαξε έναν Άγιο καθηγητή Πανεπιστημίου.



Διηγονται να περιστατικ π τ ζω το γίου ουστίνου Πόποβιτς.
Το μεγάλου ατο Σέρβου θεολόγου κα προσφάτως ναγνωρισθέντος γίου τς κκλησίας.


Πρέπει ν ταν τ τος 1929, δηλαδ ταν γιος ταν σ λικία 35 τν. ταν καλοκαίρι, κα ξεκίνησε π τ Βράνιε μ προορισμ τ Μοναστήρι το γίου Προχόρου. Πήγαινε συχν στ Μοναστήρι ατό, μ τ ποο κα εχε διαίτερο σύνδεσμο, γιατ εχε μεγάλη γάπη στν γιο Πρόχορο. ταν δη καθηγητς Πανεπιστημίου στ Θεολογικ Σχολ στ Βελιγράδι.

δρόμος μέχρι τ Μοναστήρι ταν δύσβατος κα γι’ ατ ρκετ κουραστικός. γιος, γι ν περνικ ατς τς δυσκολίες, χρησιμοποιοσε κάποιο πλ ατοκίνητο ("Ν": ταξί), γι ν διασχίσει τν βουνήσιο δρόμο πο δηγοσε στ Μοναστήρι.

Σ μι λοιπν τέτοια πίσκεψή του συνάντησε στ δρόμο του μι γερόντισσα, κι μέσως κατάλαβε τι κι ατ κατευθυνόταν μ τ πόδια πρς τ Μοναστήρι. Τότε γιος κανε νόημα στν δηγ ν σταματήσει κα προσκάλεσε τ γριούλα ν νέβει στ ατοκίνητο, γιατί, πως τς ξήγησε, κι κενος πήγαινε που κα ατή.

–Σ’ εχαριστ, παιδί μου, το πάν­τη­σε γριούλα, λλ γ εμαι φτωχή.

γιος τότε τς χαμογέλασε κα τ διαβεβαίωσε τι δν θ πλήρωνε τίποτε, μι κα τ ατοκίνητο ταν νοικιασμένο π κενον.

Τότε γερόντισσα το επε:
–Δν τό ’πα γι’ ατό, παιδί μου. λ­λ πειδ γ εμαι φτωχή, δν χω ­τί­­πο­τα λλο ν προσφέρω στν γιο πέ­ρα π τν κόπο μου ατό.

Τότε γιος χτύπησε με μις τ μέτωπό του ς νδειξη κατάπληκτου θαυμασμο κα μονολόγησε:
χ, ουστίνε, γινες καθηγητς Θεολογίας, κι μως! Τν εσέβεια ατς τς γερόντισσας πέχεις πολ γι ν τ φτάσεις.

Στράφηκε τότε κα πάλι στν δηγό. Τν πλήρωσε, κατέβηκε π τ ατοκίνητο κα συνέχισε πεζς μαζ μ τ γριούλα τν πόλοιπο δρόμο ως τ Μοναστήρι.

Στν ποχ τν νέσεων κα τς λογικς σως δυνατομε ν ννοήσουμε βαθύτερα τν προσφορ τς γριούλας, λλ κα τν θαυμασμ τς νέργειάς της π τν γιο.

Γιατ μάθαμε στν νεση κα στς εκολίες.

Γιατ πεχθανόμαστε τν κόπο κα τν κακοπάθεια. λα τ μπορομε πλέ­ον μ τ πάτημα νς κουμπιο. Μάθαμε ν δωρίζουμε π τ περίσσευμα, χι π τ στέρημα. Κα στ Θε κα στος νθρώπους. Μάθαμε ν’ γαπομε π συμ­φέρον στω π συμπάθεια κα χι μπονα κα θυσιαστικά. Γι’ ατ κα αθόρμητα ναδύεται τ ρώτημα:

Γιατί πρέπει ν κουραστομε; χει νάγκη Θες τ σωματική μας καταπόνηση; χι φυσικά. Θες δν χει ν φεληθε σ τίποτε π τ δική μας σκηση. μως σκηση εναι μητέρα το γιασμο, κα κακοπάθεια γεννήτρα τς ρετς.

Γι’ ατ κα κατάκτηση τς ποιασδήποτε ρετς προϋποθέτει κόπο, ­­­σκηση κα προσπάθεια, γι ν φέρει καρπό. Γιατ νθρωπος εναι ψυχοσωματικ νότητα, κα τ σμα βοηθ τν ψυχή, πως πίσης κα ψυχ κφράζεται κα μ τ σμα.

Προσευχ θέλεις ν κάνεις; Χρειάζεται κόπος. Ν γονατίσεις, ν σταθες ρθιος, ν συγκεντρώσεις τ μυαλό σου.

Στ Λατρεία θέλεις περίσπαστος ν συμμετέχεις; Κι δ κόπος χρειάζεται γι ν συγκεντρωθες κα ν κφράζεσαι προσευχητικ πως τ σμα τν πιστν.

Τ πάντα χρειάζονται κόπο. Κα κόπος ατς κφράζει τν πόθο τν νθρώπων ν βρον τν Θεό. μως κόπος ατς εναι χαρ κι νάπαυση. Χαρ κα νάπαυση πο κπηγάζουν π τν πίστη τι κόπος εναι προσφορ πο γίνεται επρόσδεκτη, ετε προσφέρεται στ Θε ετε στ συνάνθρωπο.

Εναι διάχυτο ατ τ πνεμα τς προσφορς το κόπου μας στν ρθόδοξη πνευματικότητα. «Δσε αμα, γι ν λάβεις πνεμα».

Γι’ ατ κα ρθόδοξη παράδοση χει τς νηστεες, τς μετάνοιες, τς γονυκλισίες, τς γρυπνίες κα τόσα λλα ς κατάθεση κόπου στν γιο Τριαδικ Θε κα τος γίους κ μέρους μας πρς κζήτησιν τς χάριτός Του.

Προοδεύσαμε σήμερα. Κάναμε τ ζωή μας εκολη κα νετη, μως τν εσέβεια τς Σέρβας γριούλας χι μόνο δν τν χουμε, λλ δυστυχς τν πεμπολήσαμε κα ς φρόνημα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου