Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

Το Βατερλώ των συγχρόνων οικουμενιστικών διαλόγων.......



ΤΟ ΒΑΤΕΡΛΩ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΛΟΓΩΝ ΜΑΡΤΥΡΟΥΜΕΝΟ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΣΥΜΠΡΟΕΔΡΟΥΣ

ν Πειραιε 7-10-2015  


πρωτοπρεσβ. π. γγελος γγελακόπουλος φημ. . Ν. γίας Παρασκευς Νέας Καλλιπόλεως Πειραις

Μέ κάθε ελικρίνεια, νιδιοτέλεια καί μετριοπάθεια πρπει ν τονίσουμε τι δέν εμασθε ναντίον τν διαλόγων μεταξύ ρθοδόξου κκλησίας καί αρετικν τεροδόξων, μ τήν βασικ προϋπθεση,  μως, ο διάλογοι ατοί νά στηρίζονται σέ σωστές κκλησιολογικές, θεολογικς καί ποιμαντικές ρχές καί δόγματα. διάλογος θά πρέπει νά εναι διάλογος γάπης πό τή μιά πλευρά, λλά καί ληθείας πό τήν λλη. «γαπντες ν ληθεία καί ληθεύοντες ν γάπη». διάλογος φείλει νά κολουθε τό παράδειγμα το Κυρίου, ποος ταν καί θετικός, λλά καί ρνητικός στόν διάλογο. Πρτος διος Χριστός μας διαλέχθηκε μέ τούς μαρτωλούς π.χ. μ τήν Σαμαρετιδα. λλά, ταυτόχρονα, διος Χριστός μας ταν ατός, πού ρνήθηκε τόν διάλογο, π.χ. μ τόν Πιλτο κα τούς ρχιερες. πιπροσθέτως, διάλογος θά πρέπει νά εναι σύμφωνος μέ τίς πισημάνσεις το π. Παύλου καί τίς δηγίες τν γίων Πατέρων. πομένως, συμφωνομε μέ τόν σωστό, ρθόδοξο διάλογο, λλά διαφωνομε μέ τόν οκουμενιστικό διάλογο.

χουμε τονίσει πολλές φορές τι ο σγχρονοι οκουμενιστικο διλογοι διαφρουν ριζικ π τούς διαλόγους το Κυρου κα τν γων, γιατ διεξγονται μ βση τς οκουμενιστικές ρχς τς δθεν «διευρυμνης κκλησας» κα το «δογματικο μινιμαλισμο». Γι' ατν τόν λόγο ποδεικνύονται τι εναι νορθδοξοι κα καρποι, νειλικρινες κα μ λεγκτικο, ποκριτικο κα νθρωπρεσκοι. Τά κυριότερα σημεα τς παθολογίας τν συγχρόνων οκουμενιστικν διαλόγων εναι λλειψη ρθοδόξου μολογίας κ μέρους τν ρθοδόξων, ποσύνδεση τς μολογίας πό τήν σκητικότητα, λλειψη ελικρινείας κ μέρους τν τεροδόξων, περτονισμός τς γάπης καί ποτονισμός τς ληθείας, πρακτική το νά μή συζητονται ατά, πού χωρίζουν, λλά ατά, πού νώνουν, μβλυνση τν ρθοδόξων κριτηρίων, μοιβαία ναγνώριση κκλησιαστικότητος, διάλογος πί σοις ροις, πογραφή κοινν αντορθοδόξων κειμένων καί ο ντικανονικές συμπροσευχές.

Ο οκουμενιστς σχυρζονται  τι στος διαλγους δνουν μαρτυρα πστεως. ς μς δεξουν,  μως, να τουλχιστον καρπό μετανοίας καί μεταστροφς αρετικο τεροθρήσκου μέσ τν διαλόγων.  Μετ π 100 περίπου χρνια διαξαγωγς τν διαλγων οτε νας αρετικς λλδοξος δν πστρεψε στν ρθοδοξα. Εναι φοβερή καταγγελία το πί 20ετίας συμπροέδρου τς Μικτς Θεολογικς πιτροπς το Διαλόγου μεταξύ ρθοδόξων καί Παπικν ρχιεπισκόπου Αστραλίας κ. Στυλιανο, ποος χαρακτήρισε τόν διάλογο «νούσιο παίγνιο». Προκαλε πίσης ντύπωση τι, ν γιναν καί γίνονται πί κατό χρόνια περίπου ο διάλογοι ατοί τς  ρθοδόξου  κκλησίας μετά τν αρετικν καί τν τεροδόξων, δέν γινε καί δέν γίνεται κανένας διάλογος νδοορθόδοξος. Γιατί ραγε; λος διάλογος ξαντλεται πρός τούς αρετικούς καί τεροδόξους καί παραθεωρεται διάλογος μέ τούς ρθοδόξους.

Τίς παραπάνω θέσεις μας περί ναυαγίου, διεξόδου, τέλματος, καρπίας καί τερματισμο τν συγχρόνων οκουμενιστικν διαλόγων ρχονται νά πιβεβαιώσουν καί νά πικυρώσουν ο διοι ο «ρθόδοξοι» οκουμενιστές συμπρόεδροι τν Θεολογικν Διαλόγων.

Στήν πρόσφατη πρό μηνός περίπου (29 Αγούστου - 2 Σεπτεμβρίου 2015) Σύναξη τν εραρχν το Θρόνου στό Φανάρι, ο «ρθόδοξοι» οκουμενιστές συμπρόεδροι τν Θεολογικν Διαλόγων ξεφώνησαν εσηγήσεις γιά τήν πορεία το πισήμου Θεολογικο Διαλόγου. Κοινός τόπος τν εσηγήσεων εναι τι ο προοπτικές γιά τό μέλλον τν διαλόγων εναι δυσοίωνες.

οκουμενιστής Σεβ. Μητρ. Γέρων Περγάμου κ. ωάννης Ζηζιούλας στήν δεύτερη εσήγησή του, πού ξεφώνησε στίς 30-8-2015, νημέρωσε τήν Σύναξη τς εραρχίας το Θρόνου γιά τήν πορεία το πισήμου Θεολογικο Διαλόγου τς ρθοδόξου κκλησίας μετά τς αρέσεως το Παπισμο, ποος ρχισε πίσημα πό τό 1980 καί διήρκησε μέχρι τό 2000. πό τό 2000 ως τό 2005 διακόπηκε λόγ τς Ονίας, καί πό τό 2005 ως σήμερα συνεχίζεται. Τά τελευταα τη κκλησία τς Βουλγαρίας δέν στέλνει ντιπροσώπους στόν Διάλογο, παρ’λο πού δέν χει ποχωρήσει πισήμως π’ατόν. παισιοδοξία το Περγάμου γιά τό μέλλον το Διαλόγου φάνηκε πό τά ξς γραφόμενά του : «Πολλοί θά πεθύμουν θεαματικά ποτελέσματα, λλά χιλίων τν ποξένωσις καί πολεμική συνεσώρευσε προβλήματα, τά ποα δέν δύνανται νά λυθον μέσως. Τά προβλήματα τά διαιροντα τήν ρθοδοξίαν καί τόν Ρωμαιοκαθολικισμόν εναι εσέτι πολλά. διάλογος χει κόμη μακράν θεματολογίαν νά ξαντλήσ καί νωσις (ς μή νησυχον ο προτιμντες τήν διαίρεσιν) πέχει κόμη πολύ. Θά ναφέρωμεν μερικά : α) Τό πρόβλημα τς Ονίας, β) Τό Filioque, γ) Τά μονομερς πό τς Ρώμης προκηρυχθέντα δόγματα κατά τήν β΄ χιλιετίαν, καί τέλος δ) Α ναφυεσαι διαφοραί μεταξύ ρθοδόξου καί δυτικς Θεολογίας κατά τάς συχαστικάς ριδας τόν 14ον αἰῶνα. πως διεπιστώσατε, τό γχείρημα εναι δυσχερές καί, θά λεγα, περβαίνει τάς νθρωπίνας δυνάμεις». Ασθηση, πίσης, προκάλεσε ν μέσ Συνάξεως τν εραρχν το Θρόνου καί γιά δεύτερη φορά δήλωση παραιτήσεως το Περγάμου ς πό τήν θέση το συμπροέδρου το πισήμου Θεολογικο Διαλόγου μεταξύ ρθοδόξων καί Παπικν. Δήλωσε διος : « ταπεινότης μου «κεκοπιακώς κ τς δοιπορίας» ζήτησεν, ς γνωρίζετε, παλλαγήν κ τν κόπων της καί ξακολουθε νά προσβλέπ ες ατήν».

οκουμενιστής Σεβ. Μητρ. Αστρίας κ. ρσένιος στήν εσήγησή του νημέρωσε τήν Σύναξη τς εραρχίας το Θρόνου γιά τήν πορεία το Διαλόγου τν ρθοδόξων μετά τν Μετερρυθμισμένων, ποος ρχισε τό 1988 καί διήρκησε μέχρι τό 2008. πό τότε μέχρι σήμερα διακόπηκε, λόγω τς χειροτονίας γυναικν, λλά μέ προσπάθειες το Αστρίας νδέχεται νά πανεκινήσει. πιφυλακτικότητα το Αστρίας γιά τό μέλλον το διαλόγου συμπεραίνεται πό τά κάτωθι γραφόμενά του : «Α ριζικαί ναδιαρθρώσεις ες τάς δομάς καί τήν στελέχωσιν τς Μετερρυθμισμένης πλευρς, μετά τήν συγχώνευσιν το Παγκοσμίου Συνδέσμου τν Μετερρυθμισμένων κκλησιν καί το Μετρρυθμισμένου Οκουμενικο Συμβουλίου καί τήν δρυσιν νέου Οκουμενικο ργανισμο πό τήν πωνυμίαν «Παγκόσμιος Κοινωνία τν Μετρρυθμισμένων» ν τει 2007, παιτον πό ρθοδόξου πλευρς ναμονήν καί οχί βεβιασμένας κινήσεις σπουδήν, τις θελε δημιουργήσει δυχερείας καί δυσκολίας μελλοντικς.

Κατά τάς διεξαχθείσας Συναντήσεις τς Μικτς πιτροπς διαλόγου, διεφάνησαν, κατά καιρούς καί ναλόγως τς θεματολογίας, α διαφορετικαί προσεγγίσεις τς ρθοδόξου καί τς Μετερρυθμισμένης πλευρς, κυρίως ες θέματα κκλησιολογίας, Σωτηριολογίας καί τς θέσεως τν γίων, τς Θεοτόκου, το Μυστηρίου τς ερωσύνης καί τς ν γένει θεωρήσεως τς θέσεως το Μυστηρίου τς Θείας Εχαριστίας ν τ κκλησί.

διαιτέρως δύσκολος τυγχάνει ες τήν πορείαν το διαλόγου χειροτονία γυναικν, ες ν προέβησαν δη ο Μετερρυθμισμένοι. ξέλιξις ατη δημιούργησεν δυναμία συνεχίσεως το διαλόγου, στις δη πό το τους 2008 οσιαστικς χει τονίσει, νευ ποφάσεως διακοπς ατο, π’οδεμις πλευρς

Σημειωθήτω, τι ες τήν πρώτην φάσιν το διαλόγου παρετηρήθη μή συμμετοχή πό πλευρς ρθοδόξου λων τν ντιπροσώπων τν ρθοδόξων κκλησιν ες τάς κατά καιρούς συναντήσεις, ετε καθ’λοκληρίαν, ετε ποσπασματικς. Τοτο πεδόθη ετε ες προθυμίαν μις ρθοδόξου κκλησίας να μετάσχη ες τόν ν λόγ θεολογικόν διάλογον. Δέον πως πομνησθ τι ρισμέναι κκλησίαι δέχονται σχυράς πιέσεις πό μελν τς εραρχίας καί το πληρώματος τν πιστν διά τήν ποφυγήν συμμετοχς ες τόν θεολογικόν διάλογον μετά τς Εαγγελικς κκλησίας ν γένει καί ς κ τούτου κζητεται νίοτε πρόφασις διά τήν μή συμμετοχήν ες ατούς.

τερον σημεον δυσκολίας το σημειωθεσα καί πό πλευρς τν Μετερρυθμισμένων δυσκολία συμμετοχς λόγ το φθίνοντος ριθμο τν ερημένων κκλησιν, ς καί τν γεγονυιν λλαγν ες τά σωτερικά ατν, τά ποα ναδόμησαν πλήρως τά ργανα διοικήσεως ν τος κόλποις ατν. Οσιαστικς πεύθυνος συνομιλητής τς ρθοδόξου κκλησίας χρι τοδε πό πλευρς τν Μετερρυθμισμένων το ντιπροσωπεία κ το Παγκοσμίου Συνδέσμου Μετερρυθμισμένων κκλησιν, ποία κλήθη δη πό το τους 2007 νά συμμετάσχ ες τερον σχμα, ες τό ποον πλέον δέν θά γται ατη.

μιλν προσεπάθησε νά πικοινωνήση μετά τς Γραμματείας τς ερημένης «Κοινωνίας», καθ’ν προσπάθειαν κατέστη  σαφές τι λόγ τς ς νω μετακινήσεως καί μεταφορς τν Γραφείων, ς καί ν ψει τν κλογν διά τά νέα μέλη το Διοικητικο ργάνου τς «Κοινωνίας», το δύσκολον νά ρχίση νέος θεολογικός Διάλογος τό γε νν.

Παρά τατα, μιλν διενήργησε συζητήσεις μετά το ν Αστρί κπροσώπου τς «Κοινωνίας», στις πεβεβαίωσεν τάς πρακτικάς δυσκολίας λόγ τς μετακινήσεως τν Γραφείων καί πρότεινε νά ναμείνωμε τάς κλογάς τν νέων μελν, διά τήν ναρξιν νέας φάσεως το Διαλόγου.

Α ερημέναι ρχαιρεσίαι λαβον χώραν τόν παρελθόντα Μάϊον το τους 2014, καθ’ς νεδείχθησαν τά νέα μέλη το ργάνου. μέσως πρξεν πικοινωνία μετά το νέου Γραμματέως τς «Κοινωνίας», πάστορος Christopher Ferguson, τόν ποον συνεχάρην διά τήν κλογήν ατο καί νεκοίνωσα τήν ντολήν τς Μητρός κκλησίας καί τήν πιθυμίαν διά τήν συνέχισιν το Διαλόγου. Τό ατό διετύπωσα καί πρός τόν ν Αστρί κπρόσωπον τς «Κοινωνίας».

Δυστυχς, οδεμία δόθη πάντησις πό το Γραμματέως

μιλν ζήτησεν πρό μερν νά ποκτήσωμεν τανάπαλιν δίαυλον πικοινωνίας μετά τς Παγκοσμίου Κοινωνίας Μεταρρυθμισμένων, διά τήν παρχήν νέας φάσεως το διαλόγου, π’λπίδι συντ όμου ποκρίσεως διά τά περαιτέρω.

ν συνεχεί τν νωτέρω, ναφέρω τι γένετο τελικς πικοινωνία καί συννενόησις μετά τς Γραμματείας τς ερημένης Παγκοσμίου Κοινωνίας Μεταρρυθμισμένων κκλησιν καί συνεφωνήθη πως κατά τόν μνα Σεπτέμβριον τ.. ρυθμισθσι α λεπτομέρειες διά τήν πανέναρξιν το διαλόγου μεταξύ μν καί ατν

Τό φλέγον θέμα τς χειροτονίας γυναικν, τό ποον φορ ες τούς Μετερρυθμισμένους δέον πως μελετηθ καί ξιολογηθ διά τς δεούσης προσοχς καί σοβαρότητος. πόφασις ατν πως προβσι ες χειροτονίας γυναικν δημιουργε ες τόν Διάλογον σοβαρόν κώλυμα καί μπόδιον».

οκουμενιστής Σεβ. Μητρ. Διοκλείας κ. Κάλλιστος παρουσίασε στήν Σύναξη τς εραρχίας το Θρόνου μιά σύντομη ναφορά προόδου τς Διεθνος πιτροπς γιά τόν γγλικανορθόδοξο Θεολογικό Διάλογο, ποος ρχισε τό 1973, δηλ. δ καί 42 χρόνια. Στήν τελευταα συνάντηση τς πιτροπς, πού πραγματοποιήθηκε στό Μπάφαλο τς Νέας Υόρκης τν ΗΠΑ πό 19 ως 2-9-2015, δέν συμμετεχαν ο κκλησίες τς Πολωνίας, τς Τσεχίας, τς Σλοβακίας καί τς Βουλγαρίας. ναφέρει, λοιπόν, Διοκλείας τι «ξαιτίας τν πολλν διαφορετικν καί σύμφωνων πόψεων, πού πάρχουν στόν γγλικανισμό, θά ταν μή ρεαλιστικό νά φανταστομε τι μπορε νά πάρξει ργανική νωση καί ποκατάσταση τς εχαριστιακς κοινωνίας μεταξύ τν κκλησιν μας στό μεσο μέλλον. Παρ’λ’ατά κάνουμε ργή, λλά σταθερή πρόοδο στήν μοιβαία κατανόηση».

οκουμενιστής Σεβ. Μητρ. Σασίμων κ. Γεννάδιος στήν πρώτη εσήγησή του νημέρωσε τήν Σύναξη τς εραρχίας το Θρόνου γιά τήν πορεία το Διεθνος Θεολογικο Διαλόγου μεταξύ τς ρθοδόξου κκλησίας καί τς Παγκοσμίου Λουθηρανικς μοσπονδίας, ποος ρχισε τό 1981, δηλ. δ καί 34 χρόνια. Στόν Διάλογο δέν συμμετέχουν ο κκλησίες Βουλγαρίας, Τσεχίας καί Σλοβακίας. ντονος σκεπτικισμός του γίνεται λοφάνερος πό τά ς πονται γραφόμενά του : «κτίμησις μν τυγχάνει τι, δυστυχς, ν λόγ διμερής Διάλογος δ καί τη δέν ποτελε ψηλήν προτεραιότητα διά τήν Παγκόσμιον Λουθηρανικήν μοσπονδίαν

ς πρός τάς προοπτικάς ατο, φίσταται ντονος σκεπτικισμός πάντων τν ρθοδόξων διά τόν πώτερον στόχον τν διεξαγομένων συζητήσεων, καθ’ν στιγμήν διαφαίνεται μλλον δύσκολος ποκατάστασις τς ρατς νότητος μεταξύ τν δύο κκλησιν ες τό μέλλον. παισιόδοξος κτίμησις δράζεται πί τς διατυπώσεως τι Μεταρρύθμισις (Reformation) ες τούς κόλπους το Λουθηρανισμο ποτελε ζσα καί διαρκής πρακτική ως τς σήμερον, δυσχεραίνουσα τήν πίλυσιν τν δη παρχουσν διαφορν, μλλον δέ προσθέττουσα καί νέας, ς «Χειροτονία τν Γυναικν», ποδοχή τς μοφυλοφιλίας κληρικν καί σύναψις διαμυστηριακν συμφωνιν (intercommunion) μεταξύ διαφόρων Προτεσταντικν μολογιν

Θεολογικός Διάλογος τς ρθοδοξίας μετά τς Παγκοσμίου Λουθηρανικς μοσπονδίας δυνάμεθα νά επωμεν τι ξελίσσεται μέ πολύ ργούς, πλήν μως σταθερούς ρυθμούς. δη ρξαμένη, ν τούτοις, νασχόλησις το Διαλόγου μέ κανθώδη ζητήματα, ς τό ‘’Μυστήριον τς Χειροτονίας/ερωσύνης’’ (Ordained of Women) ν γένει καί δή τς ‘’Χειροτονίας τν Γυναικν’’ (Ordination of Women) καί γάμος καί συμβίωσις μοφυλοφίλων σφαλς καί θά πιφέρει πιπλοκάς λίαν συντόμως ες τήν πορείαν το Θεολογικο Διαλόγου, πρός πίτευξιν τς τυχόν μυστηριακς νώσεως μελλοντικς μεταξύ τν ν λόγ κκλησιαστικν παραδόσεων».

Παρ’ λ’ ατά, ο «ρθόδοξοι» οκουμενιστές συμπρόεδροι τν Διαλόγων πιμένουν σ’ατό τό βατερλώ καί λπίζουν τι μ’ατόν τόν τρόπο θά φθάσουν στήν «νωση τν κκλησιν», τήν πίτευξη τς πλήρους καί ρατς νότητος καί στήν ποκατάσταση τς εχαριστιακς κοινωνίας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου